Sv: Ryttartest
Har bara ridit ryttartest när jag var med på Riksmästerskapet, men det var väldigt roligt. (red först i grupp 1ggr(+distriktsuttagning), och sen individuellt 2ggr, Ryttartest inledande klass & Dressyrryttartest I:1)
Att rida i grupp tycker jag bara är roligt, dock lite jobbigt om någon rider saktare än alla andra och då "splittrar" gruppen. Men annars så är det roligt och rida i grupp, och jag antar att det säkert känns mkt bättre att göra det om man tycker att det är lite jobbigt att rida ensam.
Att rida själv var också roligt (sedan tycker jag personligen att det är roligare själv än i grupp också). Och det programmet som jag fick rida (Dressyrryttartest I:1) tyckte jag var väldigt roligt.
Sedan är det roligt att bara bli bedömd på sitsen ibland, då domarna bara fokuserar på det, och inte på allt annat som i ett vanligt program, då de kanske inte är lika uppmärksamma på det.
Sedan verkar detta med ryttartest dock vara vanligare i södra sverige, men det skulle vara väldigt roligt om det kunde komma en sån klass här uppe också.