Ryttartest

L

Lea

Ciao a tutti :bump:

Tänkte höra mig för om vilka det är här på buke (förutom jag själv) som har ridit ryttartest och vad ni tycker om det.

Så vad tycker ni om det?

Sv: Ryttartest

Har bara ridit ryttartest när jag var med på Riksmästerskapet, men det var väldigt roligt. (red först i grupp 1ggr(+distriktsuttagning), och sen individuellt 2ggr, Ryttartest inledande klass & Dressyrryttartest I:1)

Att rida i grupp tycker jag bara är roligt, dock lite jobbigt om någon rider saktare än alla andra och då "splittrar" gruppen. Men annars så är det roligt och rida i grupp, och jag antar att det säkert känns mkt bättre att göra det om man tycker att det är lite jobbigt att rida ensam.

Att rida själv var också roligt (sedan tycker jag personligen att det är roligare själv än i grupp också). Och det programmet som jag fick rida (Dressyrryttartest I:1) tyckte jag var väldigt roligt.

Sedan är det roligt att bara bli bedömd på sitsen ibland, då domarna bara fokuserar på det, och inte på allt annat som i ett vanligt program, då de kanske inte är lika uppmärksamma på det.

Sedan verkar detta med ryttartest dock vara vanligare i södra sverige, men det skulle vara väldigt roligt om det kunde komma en sån klass här uppe också.

Sv: Ryttartest

hej hopp"
jag har också ridit de här ryttartesten och tycker de är bra.
Men de blev väl inte så populära och togs därför bort i lagsammanhang. Däremot kan jag tänka mig att var klubb väljer själv om de vill ha tex ryttartest. Fast vad jag vet så måste man ju ha två domare och det blir ju rätt dyrt.

Men ryttartest är för övrigt jättrbrs tyckrt jag. Stilhoppning borde också finnas mer av i Sverige!!

Mvh Michaela

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
674
Senast: Karfitsa
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 197
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar