ryttarkonvaclecens

Kviga

Trådstartare
Efter en olycka har jag ridförbud till april nästa år. Jag har redan planerat in en hel del snedsteg redan nu i höst men det blir ingen risk-ridning förrän till våren.
Hur som hellst så undrar jag om någon har tips på övningar man kan göra hemma för att underhålla & förbättra sin framtida ridning?

Plankan brukar jag göra, men det äär också det enda... :angel:

Tips emottages tacksamt!

/Kviga

Sv: ryttarkonvaclecens

Skaffa en gymboll och gör massor av balansövningar! Kroppskontrollen på bollen är väldigt lik den i sadeln.

Sen vet jag inte om det kan kallas riskfritt, bollen är ju farlig, dne ligger inte stilla.. :angel: :p

Sv: ryttarkonvaclecens

Är pilatesboll & gymboll samma sak?
Jag har en gymboll men jag vet inte riktigt vad jag ska göra för övningar.

Jag har fått lova sambon att använda hjälm på bollen, det var huvudet jag skadade i olyckan! ;o)

Så, vilka övningar är bra för ridningen?

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 936
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 221
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 622
Senast: Ramona
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 292
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17