Rymmarshettis

bettysmatte

Trådstartare
Måste förstärka rymmarshettisens lilla hage med trästaket. Ska ha både trä och el, och funderar på 3 brädor. Det behöver ju inte vara högt men TÄTT! Vilken dimension bör man ha på brädorna? Hur tjocka brukar man ha till häststaket?
 
De gånger jag har behövt förstärka med trä har jag använt plankor jag hitta på gården. Det har, i mitt fall, bara behövt vara lite rejälare än eltrådarna, så att det inte ger efter när de försöker springa under. Skulle gissa på 3-4 tum breda och mellan ½-1 tum tjocka. Det har funkat bra här, när jag satt en rad såna 30-40 cm över marken.
Men skulle jag bygga permanent trästaket en bit (vilket jag nog kommer göra runt min nya lösdrift) så skulle jag nog ta lite rejälare virke, åtminstone 1 tum tjocka, gärna 2. Och 3 brädor högt, gärna med eltråd "mellan"
 
En rad brädor blev det. Tror de var 2,2 cm tjocka och 12 cm breda. Det verkar som om det kommer att funka tillsammans med fyra eltrådar. Vi satte dock två brädor vid grinden, för det är där som hon har haft störst tendens att gå ut. Hon såg lite snopen ut... ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag fick en chock när jag fick min senaste elräkning för enligt den så ska jag ha gjort av med extremt mycket mer el än vad jag normalt...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 712
Senast: Pinus
·
Anläggning Jag ska bygga nya boxar till mina shetlandsponnyer och funderar på vad jag ska använda för material till boxväggarna för att det ska bli...
Svar
10
· Visningar
1 081
Senast: MayGrace
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: sweep
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 207
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp