Rymmarshettis

bettysmatte

Trådstartare
Måste förstärka rymmarshettisens lilla hage med trästaket. Ska ha både trä och el, och funderar på 3 brädor. Det behöver ju inte vara högt men TÄTT! Vilken dimension bör man ha på brädorna? Hur tjocka brukar man ha till häststaket?

De gånger jag har behövt förstärka med trä har jag använt plankor jag hitta på gården. Det har, i mitt fall, bara behövt vara lite rejälare än eltrådarna, så att det inte ger efter när de försöker springa under. Skulle gissa på 3-4 tum breda och mellan ½-1 tum tjocka. Det har funkat bra här, när jag satt en rad såna 30-40 cm över marken.
Men skulle jag bygga permanent trästaket en bit (vilket jag nog kommer göra runt min nya lösdrift) så skulle jag nog ta lite rejälare virke, åtminstone 1 tum tjocka, gärna 2. Och 3 brädor högt, gärna med eltråd "mellan"

En rad brädor blev det. Tror de var 2,2 cm tjocka och 12 cm breda. Det verkar som om det kommer att funka tillsammans med fyra eltrådar. Vi satte dock två brädor vid grinden, för det är där som hon har haft störst tendens att gå ut. Hon såg lite snopen ut... ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 265
Senast: fijja
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 929
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 385
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 345
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka