Rymligt 100g stalltäcke

Jag har många Rambotäcken till min SWB och de sitter mycket bra. Ville ha ett innetäcke och köpte mig ett fint begagnat Amigo stalltäcke 100g i samma storlek. Tyvärr satt det inte alls bra alldeles för stort i bogen, ngt för kort o gjordar för långa. Så min erfarenhet är att Amigo stalltäcke är annorlunda i passformen o framförallt rejält vidare i bogen än Rambo.

Och jag som var så nöjd med mitt köp måste sälja det nyinköpta täcket.
 
Jag har många Rambotäcken till min SWB och de sitter mycket bra. Ville ha ett innetäcke och köpte mig ett fint begagnat Amigo stalltäcke 100g i samma storlek. Tyvärr satt det inte alls bra alldeles för stort i bogen, ngt för kort o gjordar för långa. Så min erfarenhet är att Amigo stalltäcke är annorlunda i passformen o framförallt rejält vidare i bogen än Rambo.

Och jag som var så nöjd med mitt köp måste sälja det nyinköpta täcket.

+ övriga i tråden

Jag köpte ett Amigo 100g förra året, på inrådan av kunnig täckesförsäljare och det sitter som en smäck! Jättenöjd!
De sa att det upplevdes stort i bogen och det stämde. Gick varken upp eller ner i storlek.
 
+ övriga i tråden

Jag köpte ett Amigo 100g förra året, på inrådan av kunnig täckesförsäljare och det sitter som en smäck! Jättenöjd!
De sa att det upplevdes stort i bogen och det stämde. Gick varken upp eller ner i storlek.
Men nu förstår jag inte. Du har ett 100g stalltäcke som passar bra, men du vill ha tips på ett likadant?? Varför inte bara köpa ett likadant?
 

Liknande trådar

Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 712
Utrustning Hur svårt kan det vara att hitta ett flugtäcke som sitter bra egentligen? Började med att prova samma modell som min förra häst alltid...
Svar
12
· Visningar
1 992
Senast: mooi
·
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 709
Senast: Liten
·
Utrustning Måste nog skaffa nytt vintertäcke till pållen, men kan inte bestämma mig. Det måste vara ordentligt varmt då hon förra vintern frös med...
Svar
5
· Visningar
1 490
Senast: orion_x
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp