Rymlig bakåtvänd barnstol. Långa barn!

95johsv

Trådstartare
Vilken är störst och ändå riktigt säker?

Har tittat på Britax Max-Way och bestämt mig för den. Tyvärr finns den inte med isofix men den är ju ändå plustestad för 25kg.

Sedan läste jag om Axkid kizofix och hittade att en 115cm barn får plats i den. Frågan är om den är större? Är den lika säker? Den finns inte med på NTFs tester alls.

Så vilkar stolar har ni med långa barn?

Sv: Rymlig bakåtvänd barnstol. Långa barn!

Min 5-åring är normallång, vi bytte till bältesstol vid 4 år för att det är bekvämast för oss alla, men hon sitter ibland i lillsyrrans Britax Highway utan problem. Hon är ca 110 cm lång.

Känner inte till de du skriver om men vet att många gör som vi, dvs går direkt till bältesstol efter bakåtvänt (de kombinerade räknas ofta som sämre).

Sv: Rymlig bakåtvänd barnstol. Långa barn!

Min dotter är ca 105 cm lång och har ca 10 cm kvar att växa innan hennes Britax Two Way är urvuxen!

Bästa är att åka och prova bilstolar med barnen och även se hur de passar i just din bil!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 084
Småbarn Hej, tänkte höra med er andra föräldrar vad ni kör för bil? Just nu känns det liksom omöjligt att hitta en som kan passa oss... Vi har...
2
Svar
32
· Visningar
9 669
Småbarn Japp, sonen är ungefär 4,5 månader och babyskyddet börjar bli trångt... funkar ett tag till med tanke på att han är ju oftast är ganska...
Svar
18
· Visningar
2 837
Senast: Comfort
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Kattbilder #10