Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår ju att jag får träna upp ryggen ännu mer,men sedan känner jag att ryggen är skadad också,och även om dom inte kan göra något hade
det känns så mycket bättre att veta vad det är.
Tack snälla ni som svarat!
När jag fick diskbråck så gjordes bara en enkel undersökning på VC där dom
sa att det va diskbråck,jag fick smärtstillande (tramadol) samt att jag skulle ut och gå.
jag har aldrig fått någon röntgen eller ngt mer än lättare undersökning av ryggen.
Jag har berättat alla olycks historier och alla ryggskott m.m jag haft innan men det verkade inte spela
någon roll för någon av dom två jag varit hos
diskbråcket om det nu va det,nu blir jag osäker när ni säger att man bara kan konstatera det via en magnet röntgen,men det var iaf en helt annan smärta. (läkaren sa till mig att det va diskbråck)
jag fick inte med mig höger benet ordentligt och benen vek sig okontrollerat.
hade en molande smärta i ryggen.
min pappa har även han 5 diskbråck fördelade i både nacke och rygg
Tack för att ni delar era historier,känns mycket bättre nu!
hur har dom gjort med ryggbedövning för er,gick det?
jag är svullen över ländryggen och öm hela tiden,så jag förstår inte riktigt
hur det skulle kunna gå att sätta en ryggbedövning där,men jag är absolut inte vårdutbildad på något sätt så det är bara vad jag tror?
det där med att be om en annan läkare visste jag inte att man kunde få be om när man är på VC.
Jag ska ringa igen!
har jag fattat det rätt att ni ska försöka med bli gravida?
då skulle jag kontakta barnmorskemottagningen, och be att få prata med en bm till en början, förklara allt och stå på dig ordentligt att få ryggen kollad innan, då borde ansvarig läkare därifrån kunna remmitera dig. alternativt sätter du dig på VC och går inte där ifrån fören du fått en tid, du kan alltid hota med en Lex maria anmälan om de vägrar dig vården, men så drastiskt hoppas jag du slipper.
Hu, det låter som att du har det riktigt jobbigt med din rygg! Tyvärr är det ju så att även om de gör varenda undersökning i världen är det inte alls säkert att de kan se vad problemet är. Symtomfria ryggar uppvisar inte helt sällan avvikande röntgenresultat, liksom onda ryggar mycket väl kan ha helt normala bilder. En noggrann undersökning av ryggens funktion säger ofta mer, och den undersökningen görs lämpligen av en duktig sjukgymnast.
Hoppas du kan få något slags hjälp och stöd i alla fall. Lycka till!