Ryggsäckar och vandring - Utbruten typ

NU har jag shoppat skor. Mitt.. eh... 7e par skor från Merrell om jag inte räknar fel. Det kan vara 8e också :angel: Det är i alla fall tydligt vilket märke som är mitt favoritskomärke...

Tack vare skobidrag från jobbet kostade de mig bara 99kr, vilket känns minst sagt överkomligt :D Hade också sådan jäkla tur. De här skorna fanns inte på butikens hemsida, där fanns bara vandringskängor från Merrell. I själva butiken fanns det sedan EN modell på Merrellskor, och där fanns ETT par i min storlek :banana: Jag provade ett gäng skor från andra märken också, men nej, det fungerade inte. Nu är jag glad!
MRLW-J35514-052115-S16-HERO

Jag har shoppat skor. Åt helsike mycket skor. Mina Haglöfs har gjort sitt, så behövde ett nytt par men också ett par med lite högre skaft när det blir mycket terräng, t ex i sökträningen med hundarna. Blev dessa:

haglofs-roc-claw-mid-gt.webp

Jag har shoppat skor. Åt helsike mycket skor. Mina Haglöfs har gjort sitt, så behövde ett nytt par men också ett par med lite högre skaft när det blir mycket terräng, t ex i sökträningen med hundarna. Blev dessa:

Visa bifogad fil 16760

...samt dessa:

haglöfs observe gtx sorround.webp

Bara hunnit använda det här paret än så länge och är supernöjd!
(Trodde för övrigt att problemet med att bara kunna bifoga en bild var löst...? :cautious: Jätteirriterande)

På tal om Osprey så investerade jag och sambon i varsin ryggsäck innan Greklandresan som vi kom hem från för en vecka sen! Sex olika öar på två veckor, bilade runt 4 av dom. Ryggsäckarna gjorde verkligen sitt, sjukt bekväma och betydligt mer hanterbart att ha med sig än andra resväskor.

osprey-ariel-ag-65-picante-red.jpg

65 liter, hade aldrig klarat mig med mindre.
(Samt supersnygg :D)

Jag måste bara jubla lite över min nya elcykel! Det är en svart Crescent, "herrmodell" som kallas Elwin. Fyndigt nog har alla deras elcyklar ett namn med "el".

Det är en fröjd att susa fram i 25 km/tim i motvind och uppförslut!

Snygg! Ser rejäl och tidlös ut. Har du cykelväska eller ryggsäck?

Visst är det löjligt roligt! Samtidigt lite skämmigt, det är ju "fusk". Men ser man det som alternativ till bil eller kollektivtrafik är det inte alls fuskigt, bara ett schysst alternativ. Jag cyklar normalt till jobbet, alltså vanlig cykel, men lånade makens elcykel för en vecka sen pga stor tidsbrist. Nu släpper jag den inte. Får nog skaffa en egen efter semestern. Vilken tidsbesparare det är jämfört med kollektivtrafik eller bil, om man som jag tar sig fram runt och i Stockholms city, och vilken roligt sätt att ta sig fram. Har provcyklat en Walleräng M.01, får se om det blir en sån. Gillade!

Blev också sugen på att köpa en Osprey men det får vänta. x) Ska på festival i nederländerna om 2 veckor och behöver någon form av ryggsäck dock, men är orolig att den ska bli snodd isåfall. :(

Blev också sugen på att köpa en Osprey men det får vänta. x) Ska på festival i nederländerna om 2 veckor och behöver någon form av ryggsäck dock, men är orolig att den ska bli snodd isåfall. :(
Kolla second hand i så fall! Brukar finnas gamla godingar där som är utmärkta att bära i och knappt kostar något. Men man får kanske inte ha krav på utseendet ;)

Nu består tyvärr inte mina vandringar av mer än mina 3km t-&rt till jobbet varje dag, men eftersom jag alltid släpar hyfsat tung dator så är det väl värt en bra ryggsäck. Får se om jag lyckas ta mig iväg på några kortare dagsvandringar under sommaren..
Efter att ha slitit ut 1-2 ryggsäckar om året pga daglig användning, bära hem tunga varor från affären, resor etc. så valde jag nu att lägga ned en ordentlig summa. Valet blev en Fjällräven Rucksack No.21 Medium. Hitintills är jag mycket nöjd förutom att jag önskar att sidofacket på utsidan var större så att en större vattenflaska fick plats!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka