Ryggproblem

A

Aramiz

Min häst har ryggont. Han är väldigt stark i ryggen och har aldrig reagerat när man har tryckt på hans rygg förr, men nu verkar han ha ont. Jag är lite orolig att de ska vara sadeln, bytte sadel för inte så länge sen till en stübben siegfried sadel och den verkar ligga bra på honom. Han har inte reagerat när jag har lagt på sadeln och inte heller när jag rider har jag märkt någon skillnad. Men oron finns endå jag vill ju inte förstöra honom, så nu vilar han..Nån som vet vad de kan vara, ska jag ringa veterinär?

Sv: Ryggproblem

Tycker du ska ringa en vetrinär för det är alltid svårt att spekulera såhär.

Min häst som fick väldigt ont i ryggen i okt -o5 hade det pga en knäskada som spökade och var absolut ingen rygghäst i övrigt men eftersom hon hade ont i knäet så fick hon oont i ryggen med. I november dömdes hästens ut och avlivades.

Till saken hör också att min häst hade en lång sjukhistoria bakom sig:crazy:

Men det är bättre att ta ut vet en gång för mycket tycker jag..

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: Sirap
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 066
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka