Sv: ryggning

Hur ofta ryggar ni er häst vid ridning? I vilket syfte? Vilken gren håller ni på med?


Ryggar väldigt ofta då min pålle ofta tror att det är okej att gå uppå mej. Markarbete nån gång i veckan och alla dagar vid tex in och utsläpp, i stallgången eller liknande.
Vill behålla "my space" i närheten av henne. Måste påminnas om detta ofta.
Vid ridning är det ytterst sällan.
 
Sv: ryggning

Inte särskilt ofta, som lydnadskoll ibland och om jag helt enkelt behöver för att förflytta hästen någonstans.
Ryggar också något steg om hästen springer förbi mig när jag leder och om den inte står still.
 
Sv: ryggning

Jag brukar rygga nästan en gång per pass, åtminstone, för att vinkla in bäckenet på hästen om jag inte tycker att det är tillräckligt "med" i min ridning. Sedan gör jag det ibland när hästen är på tok för mycket framåt, för att liksom lugna ner lite, att den får tänka lite och sätta fötterna rätt.
Gren..? Hmm ja, jag hoppar, rider dressyr och terräng, så jag gör lite av varje. Har tänkt satsa på FT med unghästen men det lär bli varierat det med.
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
223
Senast: Lavinia
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: Lejd
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 030
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp