Drygt två månaders promenader och tömkörning har gjort Underverk med min häst!
Vila krävs för att musklerna ska sätta sig; men varför vila helt när man kan gå på promenader istället? Det gör jag med Vina, hon blir bara bättre och bättre. Sen är det ju det som alla andra skrivit; klättra, cavaletti osv. Ut i naturen helt enkelt
.
Sen finns det ju diverse saker som kan underlätta muskelsättningen, såsom massage och akupunktur - båda två för att hålla muskulaturen mjuk och smidig. Akupunkturen får bort de där Riktigt djupa spänningarna som i princip är omöjliga att få bort annars. Vina har fått tre gånger nu, och det är en helt ny häst!
Nu ska hon få nålar med jämna mellanrum, ALDRIG att jag står utan det mer! Dyrt, men väl värt det
.
Jag gav Vina proteiner för att hon skulle sätta mer muskler; det funkade till en början, sen tog det "stopp". Nu får hon bara lite soja (vilket egentligen är onödigt, vi har Äckligt bra värden på vårt hö!
Använder det nu enbart för att få lite extra till musklerna), och istället gav jag henne E-vitaminer under den första riktigt intensiva träningsmånaden efter konvalecensen. Nu får hon bara soja igen.
Vad är det för proteiner du ger? Och hur mycket?
Och VAR på ryggen är det han är muskelfattig?
Är hon genomgången av ET eller liknande? Ett "stopp" i kroppen kan självklart göra så att musklerna inte byggs som de ska.