Ryckningar!!

Toya

Trådstartare
Hjälp! grannens hund är här, som vanligt, o ligger o sover på golvet. Helt plötsligt började hans ena framben rycka, o sen ena bakbenet. Han verkar i övrigt oberörd, men isch, det såg obehagligt ut! Har inte sett att han gjort så förut, måste prata med ägaren, men hon har inte mkt koll, så jag tänkte kolla om någon här vet vad det kan ha varit?

Hunden är en förvuxen schäferhanne på ca 1,5 år.

Sv: Ryckningar!!

Han drömmer inte? för det gör mina hundar ibland, kan tom försöka yla o skälla ibland i sömnen om det är riktigt spännande...:D

Mina hundar brukar också göra det när de drömmer.

Det är säkert som de andra skriver att han bara drömmer. Vår vovve brukar "springa" för fullt när han sover och gnyr och gläfser. Blänger surt när han vaknar av att vi skrattar åt honom! :love: :D

/Timsetim

så gör min tik åxå, typ hela tiden :p men då drömemr hon..hon brukar morra en hel del åxå :p

Fanskap skrev:
Han drömmer inte? för det gör mina hundar ibland, kan tom försöka yla o skälla ibland i sömnen om det är riktigt spännande...:D

Visst, och sen slutar det oftast med att min börjar smaska med munnen som om hon drömt att hon jagat något som hon till sist fått tag på och nu äter...

Jo, vår egen hund kan också springa i sömnen, men vad jag glömde skriva var att han var vaken en halvminut innan, då han spanade på vår katt. Kan en hund falla in i drömsömn så fort?

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 554
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 276
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 891
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama