Ryck i tyglarna

Matten

Trådstartare
Var och kollade på dressyrtävling (nationell), och blev väldigt förvånad över hur vissa red!? Innan dessa ekipage (som jag blev förvånade över) fick startsignal, hade de tillträde till dressyrbanan, och red runt där någon minut, och under de här minuterna var det flera som satt och liksom gjorde små(och större) ryck i tyglarna uppåt, medans de red. Det känndes som att de gjorde det för att få hästen uppmärksam eller nåt, men det såg rätt illa ut tycker jag. Nu rider ju inte jag riktigt på den nivån...hmmm..:angel:så kanske någon annan kan förklara?
Mvh. Matten

Sv: Ryck i tyglarna

Om de liksom bara höjde handen lite så var det kanske ett försök att få upp hästen lite till i formen...eller så började den bli trött i bakbenen och la sig på i handen och sänkte formen...jag vet inte, men något sånt kanske?!

Sv: Ryck i tyglarna

Jag kan köpa båda dina förslag, om det handlat om en höjning av handen, men det var ryck, snabbt liksom? Det var särskilt en kille som vi reagerade mest på (kanske bara för att det var en karl, och att han nog är rätt stark?), han vann klassen. Jag har aldrig sett dessa "ryck" på någon annan tävling, eller tänkt på det.
Mvh. Matten

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 305
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 052
Senast: cassiopeja
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 221
Senast: As_Vegas
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 065
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka