Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, om jag fick den beskrivningen rakt av så skulle jag säga nej.
Den ryttaren kan ju vara rutinerad men jag tvivlar på det och skulle i såfall vilja ha mer "bevis"
Säger som hotrodkitten att en rutinerad ryttare bör klara av dom flesta hästar i dom flesta situationer och det tror jag krävs en hel del år på många olika hästar för att komma till.
Inte många olika ridskolehästar då dom flesta är anpassade för ridskolan och inte är så känsliga, inte testar en massa och inte slänger av folk (nu generaliserar jag ju lite)
Den som enbart ridit ridskolehästar (och någon enstaka snäll privathäst) kan definitivt inte rida min häst. Gruset nästa!!
Alla hästar som är där har kommit dit för att dom är problemhästar, kastar av folk, skenar iväg när man hoppar upp, rädd för ridhus och bommar. o.s.v.
Så det är iallefall lite svårare hästar.
Tck för svaret!
Vad skulle ni anse som rutinerad ryttare?
En ryttare som ridit 6-7 år på ridskola. Haft foderhäst för länge sen men annars bara ridskola och några sköthästar då och då. Skulle ni anse det som en rutinerad?
Alla hästar som är där har kommit dit för att dom är problemhästar, kastar av folk, skenar iväg när man hoppar upp, rädd för ridhus och bommar. o.s.v.
Så det är iallefall lite svårare hästar.
Tck för svaret!
Nej och ja
Jag vill bara säga att hur många år man har ridit spelar ingen roll ungufär...
Jag har har ridit 2år och 4 månader.. Och min kompis har ridit 7år och hon är inte rutinerad för jag har bättre balans, följsamhet, hoppar högre, och vågar det flesta sakerna.Jag rider 3-4gånger om veckan haft två Medryttare hästar hjälpt till några med sina hästar ibland ponnysar rider på två olika ridskolor. Är van med det flesta som händer bland häsvärlden. Älskar hästar som är pigga och heta som tycker om att hoppa och köra lite dressyr. Jag är 13år hoppar upp till 80cm.
Jag skulle säga att det bror på vem man är hur mycket man rider eller är man rädd för not med hästar t.ex ramla av, avkastad, sparkar bakut, bockningar eller not då kommer du inte lika långt igen fört med den som inte ger upp men som kan också bli rädd. Vissa har ridning i blodet.
Vad skulle ni anse som rutinerad ryttare?
En ryttare som ridit 6-7 år på ridskola. Haft foderhäst för länge sen men annars bara ridskola och några sköthästar då och då. Skulle ni anse det som en rutinerad?
Och rutin sitter även i ödmjukhet...Nej och ja
Jag vill bara säga att hur många år man har ridit spelar ingen roll ungufär...
Jag har har ridit 2år och 4 månader.. Och min kompis har ridit 7år och hon är inte rutinerad för jag har bättre balans, följsamhet, hoppar högre, och vågar det flesta sakerna.Jag rider 3-4gånger om veckan haft två Medryttare hästar hjälpt till några med sina hästar ibland ponnysar rider på två olika ridskolor. Är van med det flesta som händer bland häsvärlden. Älskar hästar som är pigga och heta som tycker om att hoppa och köra lite dressyr. Jag är 13år hoppar upp till 80cm.
Jag skulle säga att det bror på vem man är hur mycket man rider eller är man rädd för not med hästar t.ex ramla av, avkastad, sparkar bakut, bockningar eller not då kommer du inte lika långt igen fört med den som inte ger upp men som kan också bli rädd. Vissa har ridning i blodet.
Fast "rutinerad ryttare" innebär för mig inte bara att man kan hålla sig kvar på en häst som far runt.
Du ska kunna tillföra hästen någonting också, hjälpa den med takt och balans, samt ha erfarenhet av konkret utbildning av häst (inte nödvändigtvis inridning).