Russian Cob

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dravena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 144

Dravena

Trådstartare
Jag såg en annons på en häst som betecknades som russian cob. Har aldrig hört talas om rasen, men hästen var väldigt läcker. Någon som vet var man kan hitta mer information om rasen? Har googlat men lyckades inte hitta något.

Sv: Russian Cob

Såg också annonsen och reagerade som du. Synnerligen en speciell färg! Synd att det inte fanns fler bilder och info på hemsidan...

Vore kul om någon visste mer!

Någon som varit å tittat på denna hästen? Annonsen finns fortfarande kvar.
Är det en seriös importfirma?

jag kan inte hitta annonsen ens men är mycket nyfiken, ni får gärna PMa adressen till annonsen om den fortfarande finns kvar.. :idea:

Skriv CAMP C som sökord på hästnet. Det är häst nr 2 på andra sidan. "Supertrevlig allround häst" är överskriften.

Det var ju en väldgt fin häst, men finns det verkligen en sån ras?

Hästen är fin!

Skulle åkt o titta på den men en kompis hade gjort det och den va väldigt oren.

Det finns dock ingen sådan ras, de har nog missuppfattat det.
Eller hittat på :angel:

Ja, den var sannerligen tjusig, ser ut som tagen ur en John Bauer saga... Men skulle man få för sig att köpa den kanske man skulle få sig en chock, för jag antar att man får köpa den osedd eftersom den stod i Ryssland (eller nåt sånt) :confused:

Det kanske bara är en korsningshäst från ryssland som blir lättare att sälja med ett påhittat rasnamn? :D

Nu blev jag nyfiken, var någonstans provred hon den? Den finns väl i Sverige, eller? Sa hon nåt mer om den?
Tror jag ska ringa på den, men får alltid tunghäfta och glömmer av alla vettiga frågor man ska ställa.
Tror inte heller det finns nån sådan ras. Kanske mer ett namn på "modellen" av häst.
Är säljaren seriös, nån som vet?

Det finns dock ingen sådan ras, de har nog missuppfattat det.
Eller hittat på
Cob är faktiskt inte jämställt med ras, det är en generell och vedertagen benämning på hästar oavsett ras (welsh undantaget) mellan 142cm - 152cm.

Färgen ser ut att vara det man på islandshästar kallar silversvart (vindott). Inte så himla ovanlig bland islandshästar.

PMa gärna mig om du köpt häst av detta försäljningsstall. Hur det går till, om det funkat bra eller inte,m.m.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 669
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
536
Senast: Nikan
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 295
Senast: hastflicka
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka