Russia toy terrier

Sv: Russia toy terrier

Ska du köpa hund så bestämmer man sig utifrån vilka egenskaper man vill att hunden har.
Inte att "den är söt"
Vilka valpar är förresten inte söta?

men förlåt då "hund experten" men jag ville bara veta vad det var för nån ras så jag kunde läsa vidare om den....men tydligen så får man inte det.....
 
Sv: Russia toy terrier

Förlåt, men hur gammal är du egentligen...? :crazy:

Jag fattar inte, du vill ha en hund (eller åtminstone veta rasen på den) som är samma ras som Mischa Bartons hund på bilden. Liten82 säger att den närmaste ras hon kan komma är Moskva Dvärgterrier men förklarar samtidigt att den inte alls ser ut som hunden på bilden utan är mer lik en Chihuahua. Men du säger ändå att du tror att det var den rasen som Liten82 nämnde som du menade...? :crazy:

:angel:
 
Sv: Russia toy terrier

Det finns en ras som heter "Moskva dvärgterrier" (det närmaste jag kan komma Russia toyterrier) men den ser inte alls ut som valpen på bilden, den är mycket mindre och påminner mer om en Chihuahua!
Det är helt rätt! Russian Toy Terrier och Moscow Toy Terrier är samma ras. Det officiella namnet i kennelklubben är Russian Toy Terrier. De är godkända av SKK så visst finns de även i Sverige!

http://www.dogbreedinfo.com/images15/russiantoyterrierRockyMounRomeo2.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Russia toy terrier

Jag är inte helt säker, men jag tycker att valparna på bilderna du visar ser ut som pomeranian (dvärgspets). Det är absolut ingen russian toy terrier i alla fall!
 
Sv: Russia toy terrier

Ja, lite grann gör de väl det. Men de är mindre än en chihuahua. De ska väga max 2 kg tror jag.
 
Sv: Russia toy terrier

Håller med det är ingen russian toyterrier...
Jag tror samma som jag skrev i det andra tråden, att det är en tibetansk spaniel valp. Vad tror ni om det?
(då jag sett i tidn. att hon har en sån)
 
Sv: Russia toy terrier

Håller med det är ingen russian toyterrier...
Jag tror samma som jag skrev i det andra tråden, att det är en tibetansk spaniel valp. Vad tror ni om det?
(då jag sett i tidn. att hon har en sån)

Ne jag tycker inte heller längre när jag jämnfört med russian toy terrier eller moskva toy terrier (som e samma ras) men nu när jag fått några funderingar på vad det kan vara så tycker jag att det kan vara en blandning mellan tibbe och phalene...men vad vet ja...vad tror ni? Och om ni ska ge nån tyken komentar eller liknande kan ni lika gärna låta bli! tack!!!
 
Sv: Russia toy terrier

Som jag skrev i andra tråden, så kolla på valpbilder på tibetansk spaniel på google !

Jag har sett tibbe valpar och jag är nästan ´säker att det är en sån nu när jag jämfört lite!
 
Sv: Russia toy terrier

Som jag skrev i andra tråden, så kolla på valpbilder på tibetansk spaniel på google !

Jag har sett tibbe valpar och jag är nästan ´säker att det är en sån nu när jag jämfört lite!

men är du säker på att det är en renrasig tibbe? kan det inte vara lite phalene i typ eller nåt...för jag tycker att den på bilden (mishas hund) har spetsigare nos än var tibben har....men jag är ju som sagt ingen expert....
 
Sv: Russia toy terrier

Det där är absolut ingen Russian toy terrier. Jag har en kompis som har en sådan (importerad fr Ryssland tom) en russian är smal, har väldigt kort päls och samma teckning som en Dobberman. ingen riktig hund enligt mig utan snarare en gnällig råtta med för långa ben. Men som sagt smaken är som baken.., en ide kan vara att se på www.skk.se. lycka till med letandet
 
Sv: Russia toy terrier

Det där är absolut ingen Russian toy terrier. Jag har en kompis som har en sådan (importerad fr Ryssland tom) en russian är smal, har väldigt kort päls och samma teckning som en Dobberman. ingen riktig hund enligt mig utan snarare en gnällig råtta med för långa ben. Men som sagt smaken är som baken.., en ide kan vara att se på www.skk.se. lycka till med letandet

tack så mkt!:D :)
 
Sv: Russia toy terrier

Det är en blandras som Mischa har.... Läste det i en intervju men nu kommer jag inte ihåg var det var för raser i den.

Måste bara fråga varför man inte kan köpa hund efter utseendet....:confused: Jag skulle aldrig vilja ha en hund som jag tyckte var ful. Sen ska man naturligtvis köpa en hund som passar ens livstil och aktiveringsnivå... Men att det vore förbjudet att hitta en söt hund och sen söker efter fakta och att få en uppfattning om vad det är för typ av hundras ser jag inget fel i att göra. Tråkigt att TS blir dömd så där!

:)
 
Sv: Russia toy terrier

Det är en blandras som Mischa har.... Läste det i en intervju men nu kommer jag inte ihåg var det var för raser i den.

Måste bara fråga varför man inte kan köpa hund efter utseendet....:confused: Jag skulle aldrig vilja ha en hund som jag tyckte var ful. Sen ska man naturligtvis köpa en hund som passar ens livstil och aktiveringsnivå... Men att det vore förbjudet att hitta en söt hund och sen söker efter fakta och att få en uppfattning om vad det är för typ av hundras ser jag inget fel i att göra. Tråkigt att TS blir dömd så där!

:)

Men vad bra! men tråkigt att du inte minns vilken blandning det var....du har inte nån sida där man kan läsa intervjun eller nåt liknande?
 
Sv: Russia toy terrier

men är du säker på att det är en renrasig tibbe? kan det inte vara lite phalene i typ eller nåt...för jag tycker att den på bilden (mishas hund) har spetsigare nos än var tibben har....men jag är ju som sagt ingen expert....


Hej
Jag tycker med att det kan vara phalene i den. Och jag håller med dig, den är helt gudasöt och om den hade varit renrasig så kanske man skulle köpt sig en själv:angel:
Jag tycker att många här och även på den andra tråden har varit taskiga mot dig, men i skit i dem. Det verka som dem inte har ngt annat att göra än att ge sig på folk som bara fråga vad det var för ras. Och jag tycker inte alls det var ngt fel i det du skrev "Att en sån måste man ha" eller vad det nu va:p Jag hoppas du inte känner dig ovälkommen här hedanefter för alla är välkomna att ställa sin fråga osv.
 
Sv: Russia toy terrier

Svarar väl i den här tråden också.
Har googlat lite, och hittade det här citatet på något Mischa Barton forum: ''This is Ziggy, named after Ziggy Stardust. He's three weeks old and a Pomeranian Shih tzu, '' Barton says by way of introduction." är tydligen taget ur en intervju som publicerats i tidningen "In Style".
 
Sv: Russia toy terrier

Satsa på en renrasig hund istället för att stödja blandrasaveln på de små miniraserna, det har blivit en tråkig industri. Om det var Pom i den så kan jag varmt rekomendera den eftersom min kompis har en och den vovven är hel härlig! De är även minst lika söt som Mischas lilla vovve.

:)
 
Sv: Russia toy terrier

Moskva dvärg terrier och även dom andra namnen är nu endast
Russkiy toy.
Finns i kort och långhår. Röda i olika nyanser,black and tan och även en del sällsynta creme/fawn färgade.
En uppfödare i Sverige,fler på gång.
Vill man ha en bra sund hund ska man vända sig till nån av alla kennlar i vitryssland som avlar på nya linjer.
Rekommenderar även Azmirs!

 
Sv: Russia toy terrier

1173875655453_misch1.jpg

Samma hund som du menade tror jag. Så ser den iaf ut bakifrån ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 377
Senast: Troll
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
L
Övr. Hund Har nån här nåt tips om man har en vuxen hund som är dum mot valpar? Alltså typ att den försöker an falla och är ARG inte bara lite sur...
2
Svar
20
· Visningar
2 976
Senast: WildWilma
·
L
Hundträning Hej! Jag skulle vilja ha tips på dom BÄSTA hund böckerna som ni vet! Som är om grund träning och så. Alltså tillexempel hur man får en...
2
Svar
25
· Visningar
2 420
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp