• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lisa3
  • Startdatum Startdatum
L

Lisa3

Funderar på att skaffa ett russ som jag ska ha till körning. Då jag letar efter ett sto som eventuellt går att avla på i framtiden är jag intresserad av vilken stam jag ska söka efter. Är dåligt insatt vad gäller russ och avel så jag vill gärna ha råd från någon som vet mycket om dagens russavel.

Sv: Russ

Finns det verkligen ingen här inne som vet något om russavel?

ok, måste erkänna att jag inte vet något om russavel, men jag vet att russhingstarna Bus och Fix tävlas i svårklass körning.

Pröva att kontakt någon av de duktiga russuppfödare som finns i landet. Många av dem hör till en lite äldre generation som kanske inte nyttjar internet så mycket.
Några förslag: Kurt Larsson i Björketorp
Roland (?) Fransson, Rungeboholm
Börje Johanssson på Gotland, tror att han har ansvar för russen på Lojsta, men jag är inte alls säker.

Det finns säkert många fler duktiga russuppfödare runt om i landet, emn eftersom jag inte håller på med russ känner jag inte till så många.

Lycka till och hoppas att du hittar någon som kan ge dig många goda råd.

Häls Embla

vi har haft ett antal russ. har förtillfället bara en kvar. de vi har använt kommer från rungegårds stuteri.(de som har börjes i tingsryd) och alla deras russ har vi använt från knatteridning till körning och hopp tävlingar. så deras russ kan jag varmt rekommendera. de har försäljning nu på lördag kl elva om du bor i närheten. de brukar ha väldigt humana priser också. vi har haft efter russhingstarna Milton. Najk och Effekt.lycka till

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 073
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka