Rundsytt kandar utan jox i nacken?

A

amanin

Har sett flera snygga rundsydda kandar, men alla har en massa jox av remmar i nacken. På ett vanligt kandar kan ju remmarna ligga på varandra, men på ett rundsytt ligger ju fyra remmar på rad vilket både blir klumpigt och fult. Någon som sett någon variant som har löst detta "problem"? Finns det överhuvudtaget? Tacksam för hjälp!

Sv: Rundsytt kandar utan jox i nacken?

Har sett flera snygga rundsydda kandar, men alla har en massa jox av remmar i nacken. På ett vanligt kandar kan ju remmarna ligga på varandra, men på ett rundsytt ligger ju fyra remmar på rad vilket både blir klumpigt och fult. Någon som sett någon variant som har löst detta "problem"? Finns det överhuvudtaget? Tacksam för hjälp!

Rundsydda Schumacher ar löst det...

Japp, det var ju snyggt... Men apdyrt!!! Tack för tipset, får hoppas att det kanske finns någon kopia..?

Vart har du sett det ligga FYRA remmar på rad??? :crazy:

På alla rundsydda kandar jag sett så har det varit två "set" med remmar. Har sett något enstaka äldre med tre rader. Dom flesta är plattsydda upptill! :)

Har själv ett rundsytt Hubertus Classic, och på det är det två rader med remmar. Käkremmen för sig och dom andra tillsammans.

hööks fula kandar har väl fyra remmar?

nosgrimman - bridongremmen - stångremmen - käkremmen

nopp därav gräsliga. ser ju gigantiskt klumigt ut på deras bild.

men dom har 4 remmar:D

mm det är så sjukt fult, spännena förstör allt! hur svårt kan det vara att tillverka med ordentliga hakar istället liksom? :p

OK, alla kanske inte har fyra remmar på rad (förutom Hööks då, oväntat:angel: men jag har sett det på ett par till...) men det är iallafall en massa klumpigt onödigt jox man ska få plats med bakom pållens öron. Jag skulle vilja ha med ett "helt" nackstycke där remmarna liksom ligger ovanpå på något vänster... Tyckte Schumacher såg mycket bättre ut än de flesta andra jag sett...

Du är inte sugen på att vika ut ditt Hubertus, vet att jag sett det på bild innan i andra trådar om jag inte minns fel... Rödbrunt var det va?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 704
Senast: Anonymisten
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 711
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka