Rundsydda tyglar

H

Hedwig02

Var kan man egentligen köpa rundsydda tyglar till kandar.:confused: De ska vara helt i läder och tunna. Funderar på om man kan få uppsydda av sadelmakare. Är det någon här som har gjort det?
De tyglarna som följde med kandare är fodrade med gummi, breda och förfärligt stela. I don't like them...:cool:

Sv: Rundsydda tyglar

Hubertus har ett rundsytt kandar med tillhörande tyglar. Jag kände på dom och dom var mjuka och fina. Visserligen var bridongtygeln fodrad med gummi här med men som sagt smala och mjuka ändå. Kolla om det inte går att få hem bara tyglarna?

det går inte, jag har frågat three horses om det.

jag har det kandaret och jag har tagit bort gummit. ta en kniv och sprätta upp sömmen.

Klart det går att få ett par rundsydda tyglar hos en sadelmakare.

Frågan är bara vad dom kommer kosta eftersom det tar sin lilla tid att rundsy.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 680
Senast: Stereo
·
Utrustning Ni som rider ponny, eller ja, egentligen alla, vad har ni för tyglar? Min new forest ligger höjdmässigt mellan C- och D-ponny, har kort...
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: Beeboppe
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka