Rundsydda tyglar

Horse_power

Trådstartare
Nån som har något tips? :D
Letar efter stång och bridong tyglar till kandaret... Rundsydda med innåtvända spännen, stoppar på bridongen och släta stångtyglar.

Vet att döbert, OS osv har dessa men tänkte om ni vet något annat märke som kan ha som är lite billigare? Vore kanon isf! :idea:

Sv: Rundsydda tyglar

inte lösa, men finns ett par lite rimligare kandar med rundsydda tyglar som du kan norpa. tex ryttargårdens, kings, lyckaas.

hmm.. okej så typiskt... För att köpa döberts tyglar skulle kosta 2000kr och dom pengarna finns inte... men ska kolla tack :p

Nån som har något tips? :D
Letar efter stång och bridong tyglar till kandaret... Rundsydda med innåtvända spännen, stoppar på bridongen och släta stångtyglar.

Vet att döbert, OS osv har dessa men tänkte om ni vet något annat märke som kan ha som är lite billigare? Vore kanon isf! :idea:

Finns på H**ks för 299kr, dock med stoppar på.. men billiga..

Jo jag såg det,:) funderar på att ha dom som bridong tyglar... Men de hade inga stångtyglar :/

Jo jag såg det,:) funderar på att ha dom som bridong tyglar... Men de hade inga stångtyglar :/

Nu vet jag inte hur lång hals din häst har, men ett alternativ skulle ju kunna vara att köpa det rundsydda islandstränset på b*rjes för 195kr ta tyglarna och göra om hakarna till sånna du vill ha, min kompis har ett sånt träns och de tyglarna är släta. Längd på tyglarna är som en liten full storlek.

Annars kan du ju gå till en sadelmakare och få ett par tillverkade så som du vill ha dem utan att bli totalt ruinerad, dock är det ju dyrare än b*rjes varianten.

Tänkte just föreslå det, gå till en sadelmakare, läderkostnär eller skomakare och ta med en ritning. Då får du dem exakt som du vill ha dem, och priset brukar bli någonstans mellan Hööks och märkesgrejerna.

+ pulkaskurk: jo kan vara en ide men närmsta duktiga sadelmakare kommer bara hit en gång i månaden max när det är sadelprovningar... Kan ju kolla vad hon skulle kunna ta...

menar du så att det blir stångtyglar? Jo det går säkert men jag vill ha sånna med en ögla på så man kan dra upp dom om man bara skrittar ute tex. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 101
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Förra helgen råkade jag ha sönder mina tyglar och jag behöver nu hjälp med att hitta 'de perfekta'. Jag letar efter * svart * stl Full...
Svar
2
· Visningar
637
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
3 970
Senast: Barrel
·
Utrustning Har just köpt ett kandar som är jättetrevligt förutom att bridongremmen är lite för lång. Resten av kandaret passar och det går inte att...
Svar
1
· Visningar
1 319
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix