Rundskoning

Sv: Rundskoning

Jag förstod det som att du menade en plastad(wettec superfast) ringsko/plast? Den är inte tillåten.

Jag har aldrig nämt superfast eller plastade hovväggar och det vet du mkt väl. Det enda jag har nämt är sulplast och hur man med wettec sulplast kan bygga upp en helt tillåten ringsko/äggbar som är tillåten..

Ursäkta men du börjar bli lite löjlig med dina försök till undanflyckter.

Är det inte mer rakryggat att skriva att du hade fel eftersom så många andra redan har noterat det.

Tro mig,,, har man fel så finner man mer trovärdighet att delge det, att slåss med alla medel för att beivra sin oskuld blir mer genomskådligt.

*KL*

Jag skrev normalsko av orsaken att öppen sko nämndes, i min värld kan en öppen sko även vara tåöppen. Men sula, sulplast oavsett så får den endast användas i kombination med en 8 mm normalsko och inget annat. Det verkar som om det är fler som har problem med tolkningarna, så jag föreslår att just den diskussionen av slutas nu då begreppen verkar vara utredda.

Jag har aldrig nämt superfast eller plastade hovväggar och det vet du mkt väl. Det enda jag har nämt är sulplast och hur man med wettec sulplast kan bygga upp en helt tillåten ringsko/äggbar som är tillåten..

Ursäkta men du börjar bli lite löjlig med dina försök till undanflyckter.

Är det inte mer rakryggat att skriva att du hade fel eftersom så många andra redan har noterat det.

Tro mig,,, har man fel så finner man mer trovärdighet att delge det, att slåss med alla medel för att beivra sin oskuld blir mer genomskådligt.

Du är ju för sorglig ibland.

Det enda jag har nämt är sulplast och hur man med wettec sulplast kan bygga upp en helt tillåten ringsko/äggbar som är tillåten..
Och detta är inte tillåtet.
Om jag uppfattade dig fel och du menade något annat ber jag naturligtvis tusen gånger om ursäkt om det är det du vill, isf hade jag fel, Fel, FEl, FEL! Nöjd? Jag har inte alltid rätt, men här har jag de facto rätt. Jag har kontrollerat med några domare jag känner som oberoende av varandra sagt samma sak. Det är inte tillåten kombinaton OM du menar en typ wettec plastad ringsko/ringplast?

*KL*

Jag skrev normalsko av orsaken att öppen sko nämndes, i min värld kan en öppen sko även vara tåöppen. Men sula, sulplast oavsett så får den endast användas i kombination med en 8 mm normalsko och inget annat. Det verkar som om det är fler som har problem med tolkningarna, så jag föreslår att just den diskussionen av slutas nu då begreppen verkar vara utredda.

En öppen sko som är tåöppen har en spång i traktdelen och därmed inte tillåten enligt FIFO då det är att klassas som ett sjukbeslag. En sko som har ett järnbeslag över hovens traktdel har det enbart för att skydda traktens hovmekanism och avlasta den naturliga hovmekanismen. En "normalsko" är alldrig med metall eller järn ihopsvetsad över hovens traktdel så vida det inte är att klassas som ett sjukbeslag.

Ett sjukbeslag som är i traktdelen hopsvetsat med en järnspång eller en omvänd vanlig sko (sk. öppen tå) är att betrakta som en avlastnings sko så som tanken är med ringsko/äggbar vilket alltid hämmar hovens naturliga funktion.

Slut.

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Blyger
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 227
Senast: skiesabove
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Malva1978
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka