Rundbossa??

Joyride

Trådstartare
Har Santa Cruz Celine rundbossa????

fler äldra sadlar som kan passa en svängd rygg som har rundbossa önskas tipps på. Bom vid.

Om någon har bild på rundbossa motages det tacksamt, är lite osäker.

Sv: Rundbossa??

Santa Cruz Celine har kilbossor. Kilbossor har sadlar med söm på bossorna. Rundbossor har det inte. Bomvidd vid kan variera, man ränkar antal grader. På min hoppsadel (Dominus, rundbossor) har jag bomvidd vid, kring 100 grader. Dressyrsadeln (Edinburgh, kilbossor) har bomvidd normal. Motsvarar även den 100 grader.

Ett tips är att ta hjälp av någon duktig person om sadlar eller ta ut en sadelutprovare. Var beredd på att prova många sadlar. För mig gick det rätt fort, ca 10 dressyrsadlar provade jag innan jag hittade en som passade väldigt bra. Hoppsadeln tog det väl lika lång tid för.

Sv: Rundbossa??

Drar upp en gammal tråd eftersom jag är intresserad av Edinburghs bomvidder i grader.
I sadellistan 2.0 så står det att nummer 5 motsvarar 100-105grader.
Medan det här står normal bomvidd (nummer 3) är ca 100grader.

Någon som har stenkoll på läget? Är verkligen intresserad av att få veta rätta svaret. :p

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 535
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: Barret
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 415
Senast: Anna-KarinO
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 116
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar