Fy så jobbigt!Vi hade nog typ 3mm eltråd.
Vi hade lock. Och visst lät de. De ven, konstant så fort det blåste mer än ca 7-8 sekundmeter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fy så jobbigt!Vi hade nog typ 3mm eltråd.
Vi hade lock. Och visst lät de. De ven, konstant så fort det blåste mer än ca 7-8 sekundmeter.
Jag var inne på att köpa såna för ett tiotal år sedan, men de enda återförsäljarna jag hittade då var så struliga så jag skippade det. Flyttade ifrån den gården några år senare, då var det skönt att inte ha tryckt ner de pengarna runt hagarna! (de kostade iaf då ca 3 ggr trästolpar)Håller med, men hade då en träätande häst som tycke stolparna var mumsiga. Han finns tyvärr inte lägre men jag är väldigt nöjd med stolparna och kommer aldrig sätta något annat.
Hur underhåller du trästolp?Trä kostar mer och är mer underhåll, men håller i min mening mycket längre om man tar hand om det och är även säkrare för hästarna.
Ok, ja det är med lockJag antar att ni har lock på? Då låter det inte.
Har ni de ihåliga plaststolparna då?Vi har plaststolpar som suttit i över 20 år i våra hagar. Någon enstaka har varit sliten så den behövts bytas nu när vi gått över staketet i sommar.
Vissa hörnstolpar har vi dock bytt till rejält långa trästolp (260 cm, 100 cm ner i marken) när vi till viss del ändrat sträckningen. Då bor vi ändå med mycket vilt där det dagligen springer hjort genom våra stängsel samt bökar mycket vildsvin.
Har inte hört att de låter när de blåser? Bor ändå i Skåne så det blåser en del
De vi har bytt har vi satt nya från granngården som du länkat till. De gamla finns troligtvis inte att få tag på längre
Och nu har ni trä då eller?Hade plaststolp. 2 av hästarna tyckte de var toppen att tugga på, de fick av locken, vältuggade.
Det fanns tandmärken uppifrån och ner, och toppen försvann.
Ja de är ihåliga med lock uppepå. De äldsta är fyrkantiga men verkar inte finnas längre, sedan har vi ett antal runda med ☺Har ni de ihåliga plaststolparna då?