Rullryggsack for barn - ar det verkligen bra??!!

Jonaz

Trådstartare
Jag har under mina promenader till biblioteket har i Barcelona sett en del skolbarn i lagstadiealder pa vag hem fran skolan med sina skolbocker i en vaska. Vad jag reagerat pa ar att MANGA av dem har en sadan har rullvaska. Visst det ser val ganska chickt ut, och barnen verkar makta stolta. MEN, ar det verkligen bra? Eller overregarerar jag?
Jag har funderat lite over varfor jag inte gillar det och kommit fram till att man ska ha en vaska pa ryggen sa att man kan vara barn och springa runt, ga i "otillganglig terrang" (hur mycket sadan som nu finns i en stad).

Finns det har fenomenet i Sverige ocska? Vad tycker Bukefolket om detta??!!

/Jonaz
 
Sv: Rullryggsack for barn - ar det verkligen bra??!!

Tja med tanke på att min något lille 7-åring går nästan bakåtlutad med gymnastikkläder, låneböcker o regnbrallor i ryggsäcken nån dag i veckan så förstår jag varför dom har rullväskor.
Fast här på landet skulle det nog inte funka - gud så skitigt.
 
Sv: Rullryggsack for barn - ar det verkligen bra??!!

OT -- Har du flyttat ? (då får du ju ingen användning för din supersnygga Islandströja )

Ryggsäckar kan bli otroligt tunga, så en rullväska verkar väl rätt ergonomiskt riktigt
 
Sv: Rullryggsack for barn - ar det verkligen bra??!!

Instämmer, måste underlätta för dom små ryggarna. Minns själv när man gick med både skolböcker och gympakläder, det kunde vara ganska tungt ibland.
 
Sv: Rullryggsack for barn - ar det verkligen bra??!!

OT -- Har du flyttat ? (då får du ju ingen användning för din supersnygga Islandströja )

Ryggsäckar kan bli otroligt tunga, så en rullväska verkar väl rätt ergonomiskt riktigt

Klart ryggsäckar kan bli tunga. Jag om något vet om har släpat ryggsäck sen jag började ettan. Och veterinärböcker väger multum :p

Så ni menar att jag måste ge mig. Det kanske inte är så farligt som jag tyckte. Man kanske måste vänja mig. Men lova mig då att ungarna lekar när de kommit hem!!

Ang OT: Japp numer är jag spanjor. Men stickar fortfarande. Har en tröja som måste bli klar. Snart... Och nästa år är tanken att jag ska bo i Sverige igen, och äntgligen bli veterinär, och då behövs isländska tröjor :idea:

/Jonaz, som nu sitter i 28 graders värme *pust*
 
Sv: Rullryggsack for barn - ar det verkligen bra??!!

Jodå, de leker när de kommer hem. Iallafall mina barn (eller gjorde innan de blev för stora för lek då) i Svenska landet.

Man har ju också fått leta avtagen ryggsäck i diverse oländig terräng....

Ang Ot: >Barcelona är trevligt och 28 grader - man blir ju avundsjuk !
 

Liknande trådar

Övr. Hund Snalla kloka Buke, kom med lite rad till en vilsen hundagare! For fem dagar sedan fick vi hem en rottis valp pa 10 veckor - det var...
2
Svar
23
· Visningar
8 679
Senast: ch791022
·
C
Hästhantering Hej, jag har en ganska svar och kanske moralfilosofisk fraga, jag har under en tid betraktat en Akhal Tekehingst (3 ar) som jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 911
Senast: sln
·
Övr. Barn For 4.5 ar sedan kastade jag p-pillren. Trodde att det skulle ta sig ratt omgaende, men det gjorde det inte. Ett ar senare var vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 320
Senast: Breakdance
·
D
Ekonomi & Juridik Jag har jobbat som tranare/beridare utomlands for samma familj i nastan 6 ar. Jag trivs pa jobbet och ar god van med hela familjen...
Svar
4
· Visningar
1 641
Senast: Spunkgrodan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp