Rubinrot 1033

Sv: Rubinrot 1033

Finns en här i närheten, domarna på 3-årstestet kallade henne för en "prinsesshäst". Väldigt vacker att beskåda. Hon är uppfödd av en här på buke ue.Sack 907 uue.Arlekin

På treårstestet fick hon 89787=39p

897877=46p Klass I dressyr
897766=43p Klass II hoppning

160,5 cm

Verkar ha väldigt trevlig psyke. Lånar en bild av kompisen, för den gör henne rättvis till skillnad mot min.
imgp5308_kopiera_1179140266.jpg

Oj! Hon var jättelik den Rubinrothästen som jag ridit, men såg namnet och mödernet inte riktigt stämde:p.

Otroligt lika iaf.

Har aldrig träffat på någon avkomma efter honom. Men han har presterat bra själv så det borde vara en bra hingst att ha i avlen. Tycker det är viktigt att hingsten tävlat och visar att den kan. De godkänns ju oftast som 4-åring och kan vara jätte fina då men så kommer de kanske inte så långt där efter.
Sedan är det ju viktigt att deras avkommor också presterar bra ifrån sig men det tar ju några år att få de resultaten.

Ja han har presterat bra som unghäst men som vuxen häst är han ju ganska medelmåttig, jag tycker iallafall inte att hans start i GP på 46% vittnar om en stjärna, dessutom har han inga placeringar överhuvudtaget i dressyr under hela 2007. Jag tycker han ser ut som en ardenner och oerhört tungjobbad. Tycker nästan lite synd om ryttaren ibland som hon får kämpa. Tycker inte det är några bra kriterier för en godkänd hingst iallafall.

Ja han har presterat bra som unghäst men som vuxen häst är han ju ganska medelmåttig, jag tycker iallafall inte att hans start i GP på 46% vittnar om en stjärna, dessutom har han inga placeringar överhuvudtaget i dressyr under hela 2007. Jag tycker han ser ut som en ardenner och oerhört tungjobbad. Tycker nästan lite synd om ryttaren ibland som hon får kämpa. Tycker inte det är några bra kriterier för en godkänd hingst iallafall.

Det var verkligen inte så han såg ut på tävlingen i Lund för ett tag sedan. Han såg så mjuk och fin ut, och var i samspel med sin ryttare.(vilket många andra inte var) Men han fick verkligen låga poäng av de svenska domarna, men betydligt bättre av den danska..hmm..:o

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
527
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 636
Senast: Mabuse
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka