RP hingst förslag....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 037

mik

Trådstartare
Ska betäcka mitt sto till våren och vill ha lite hingst råd till min lilla dam...
Hon har haft 5 föl. De två sista hos mej (Veronas Gerswin och VT Hanassie) jag är mkt nöjd med båda. Har gått tom 07.

Info om henne.
född -95, 140 cm, mkt trevlig och läthanterlig dock något reserverad. Hon är visad med 40p (87898).Tyvärr okänd härstamning. Inga direkta egna meriter men är trevlig att rida.

Jag vill ha en hingst med mkt bra gång och bra temperament och ridbarhet. Den får även vara en god hoppare. Inte maxade eller övervuxna, eftersom hon verkar lämna ganska stort.
Kan även tänka mig hingst i Danmark eller Norra tyskland.

medinna_jarfallastor.jpg

Sv: RP hingst förslag....

Är det ingen som ens kan komma med ett litet förslag...:crazy:

RP folket brukar ju ha så mkt åsikter...

Är hon för ful att avla på, eller:angel:??

Ni får gärna kommentera bilden också. :D

Ps Skrev fel poäng på exteriören, det ska vara 87889 = 40p

Då säger jag, rent spontant, Valdo! Där har du en snygg allroundhingst som kommer från en förärvssäker stam. :love:

Han är en het kandidat, gillar honom jättemkt!

Är dock lite orolig över halvblodsgenerna:crazy:

Ja Valdo är fin o det tycker jag ditt sto är också.
Du har redan betäckt med mina 2 favoriter....
Hur blev de avkommorna?? Om de blev bra så varför inte köra på ett vinnande koncept?
Hanassie vet jag iofs inte om han kommer verka i avel i år, men Gerswin ska väl det, eller?

Ja, VNH avkomman är stor:angel: vilket vi ju har diskuterat i andra trådar. Hon är i dag (9månader) nästan lika stor som den som är ett år äldre dvs ca 135 cm.....

VG avkomman är väldigt trevlig, lätthanterlig och snäll, blir nog en maxad C eller liten D.

Båda har sin mammas fantastiska trav och bra skritt, galoppen är också bra men kanske liiiiite markbunden. Så det är viktigt att hingsten har bra galopp och ridbarhet.

Jag fundrade på att man kanske skulle passa på att ta en utländsk hingst och köra iväg henne till Tyskland/Danmark för betäckning nu när hon inte har ett föl vid sidan....

Ingen aning om vad det kostar, antagligen svindyrt....

Vet faktiskt inte om de båda herrarna ska gå i avel iår

Senast ändrad:

Här kommer bilder på avkommorna:

E. Veronas Gerswin
DSC00391.jpg

E. VT Hanassie

th_myladystardust_jarfalla-1.jpg

Senast ändrad:

Min Hanassie avkomma har vuxit ännu mer. Har inte vågat mäta, men han är nog minst 137cm o född 25/4-07.

Ha tälamod, EG Pauli var 146 cm på hösten när han var 1 år! Han växte inte så fort efter det!
Till mik din Hanassie avkomma är bedårande och har ett mycket vackert huvud! Långa fina ben, hon blir nog jättefin.

Tack!

Ja, hon är jättefin. Men just nu är hon mest en hårboll utan konturer:D Benen är fortfrande jättelånga!!

Både min o din ser ut att vara väldigt högställda. Hans mor är inte det så det kommer med största sannolikhet från pappa Hanassie.
Jag är så nöjd med min o väntar med spänning på syster(ja man kan ju hoppas :bump:) som kommer i slutet av april.
Vi hade vet ute för vaccineringar o passade på att ta blodprov för dräktighetskoll på 2 ston i måndags. Bla det stoet. Hon är kollad på 90 dygns ,men jag tänkte att jag lika gärna kunde kolla igen nu när hon går in i sista fasen så man inte fodrar i onödan.... eller vakar.
Hon går fortfarande med sin son o är hon dräktig så ska de säras snart o är hon det inte får hon gå kvar ett tag till.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka