Royal Island, någon som provat?

cristobal

Trådstartare
Är det någon som provat Royal Island; den finns bla på Agersta och på Grand Prix. Den ska vara rejält kort ca 42 cm anläggningsyta, och den vida ska vara 112 grader i bommen.
Det låter perfekt för mig, men vet nån något om kvalitet, hur den känns etc? Över huvud taget kommentarer tages tacksamt emot.

Sv: Royal Island, någon som provat?

Ja, jag har haft min i runt 6 år nu, fortfarande hel och fin. Lite avskad färg vid skänklarna och stoppningen har sjunkit ihop en del, men annars inget negativt att anmärka. Läderkvaliteten är ju inte den bästa, men ärligt talat har jag upplevt sämre.

Den har dock tendens att vilja dra fram ens skänklar lite, men jag har iaf inga problem med att sitta korrekt i den ändå.

Min var tänkt som en övergångssadel men blev kvar då det kändes onödigt att byta ut nåt som fungerar bra :)

Det låter ju bra! Kan du säga om din häst är rak, eller svängd i sin rygg?

Puttar upp den lite. Kollar runt efter en bomsadel under 10.000 och verkar svårt att hitta något tillräckligt kort till min överbyggda dam.

cristobal: Har det blivit något köp?

Hej!
Jag är kvar i beslutsträsket...
Såg två sådana här begagnade för runt tusenlappen för ett tag sedan, men de har gått redan. Vet inte riktigt om jag vill ha bomlöst eller inte.
Man skulle vara lite rikare så kunde man ha ett helt gäng med sadlar...

Fick testa en Barefoot som verkligen var pannkaka. Den åkte fram och lade sig ungefär så här (hade kamera med men glömde laddade batterier :angel:)
sadel.jpg

Antog att det skulle bli precis lika med en annan av samma typ (Hööks, Pfiffs mm).

Sytt om barbackapadden några gånger och den blir bara bättre och bättre så den får gå så länge. Ska sy om den lite till

Liknande trådar

Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 122
Hästvård Araben har ju känts ofräsch, inte halt, men ovillig och galoppen har trasslat. Min känsla som aldrig sviker har sagt att det är något...
2
Svar
26
· Visningar
3 917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka