Rovers mentaltest - otur med marginalerna

Sv: Rovers mentaltest - otur med marginalerna

Då hade jag nog blivit lite lätt putt, jag vet själv att det kan göra förbaskat ont om hunden missar men man kan ju inte ändra villkoret för en hund därför. Tanken är ju att det ska vara lika för alla.

Du gör ju testet innan du får utbilda din hund till TJH.

Polisen o väktarna har samma L-test sen ex militären har sitt eget.
Sen vet jag inte om räddning har men dom har ju miljöprov vet ja.

Ja, det är ju räddning vi siktar på (inträdesprov 26 April).. Inget L-Test där..

Ja, i det första fallet så var det nog en mognadsfråga. Hunden var rätt ung vid första testet och växte rejält psykiskt under en period.

Ja sen såg dom ju hunden innan att det fanns fart o han skiter ju i fingrar är det en kampdutt så ska den bitas i o det gjorde han.

Men det är bara o visa dom på L-testet hur det ska se ut.
För som sagt MH och korning är test utan mervärde man kan se några bitar ex hantering o lite sånt för det är enkla moment o förstå för alla domare.

Ja, i det första fallet så var det nog en mognadsfråga. Hunden var rätt ung vid första testet och växte rejält psykiskt under en period.

Ja du ser kommer fram anledning på anledning säger sig ju självt att man inte testar då.
Bara nocchalant hundförare då eller okunnig som inte förstår att det är 100grejer i skallen på hunden.

Skulle ju aldrig gå ut o göra nåt menalt med Jääkäri de närmaste månaderna då han snurrar bra i kolan här nu då det är lite könsmognad på ingång.

Själv fick jag brännsår i bägge handflatorna redan vid andra momentet och efter det kunde jag knappt hålla i kopplet. Och hunden tyckte ju att det här var minnsan skitskoj och drog omkring på mig som ett jehu. Och ryta till ville jag ju inte i det läget.

Nja, jag tror hunden växte till sig månaderna efter testet. Jag minns att jag itne hade sett hunden på ett tag och plötsligt var han "vuxen".

(Det var en nervös tiondelssekund efter att jag just kastat mig i rummet där han var och han studsad upp med ett WOFF innan jag faktiskt insåg att det ar den hunden och inte nån okänd...)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros
Tillbaka