Rottweilerägare!

Sv: Rottweilerägare!

Fast ett MH säger egentligen inte så mycket... Min hund skulle nog snabbt rensas ut av ett MH, men hon är ju extrem. Den andra visade NADA på sitt MH. Man var det för att det fattas eller för att hon aldrig blev ärdd? :)

Tippan skrev:
Fast ett MH säger egentligen inte så mycket... Min hund skulle nog snabbt rensas ut av ett MH, men hon är ju extrem. Den andra visade NADA på sitt MH. Man var det för att det fattas eller för att hon aldrig blev ärdd? :)

MH o Korning säger ju Noll igentligen för alla hot slutar ju 5m innan hunden, många skyddsavalade hundar har ofta ett bevaknings avstånd som är 3-5m o inte det får man inte se ett skit

men som på L-test där kan man ju gå hela vägen till bett då får man ju se mer.

PIRU skrev:
MH o Korning säger ju Noll igentligen för alla hot slutar ju 5m innan hunden, många skyddsavalade hundar har ofta ett bevaknings avstånd som är 3-5m o inte det får man inte se ett skit

men som på L-test där kan man ju gå hela vägen till bett då får man ju se mer.

L-test?? Vad är det...Har aldrig hört talas om det :crazy:

Flinisen skrev:
L-test?? Vad är det...Har aldrig hört talas om det :crazy:

Lämplighets test som både Militär o Polisen har för o se om hunden är lämplig Som Tjänstehund.

där får man se hur en hund reagerar alla andra test som MH o korning säger ingenting. För på L-test där man man gå hela vägen till bett som en Väktarhund ex

aha ok. Typiskt test för liknande brukshundar osv alltså.

Här där jag bor är det rottweilerägarna som går omvägar med sina hundar... eller försöker iaf. Hunden brukar vilja något annat.. *S*

Men de är säkert inte representativa för rottisägare i övrigt.. *s* Bara i bostadsområdet där jag bor (3 hundar/ägare)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 869
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 033
Senast: Snurrfian
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025