Rottweiler eller Kelpie?!?!?

Sv: Rottweiler eller Kelpie?!?!?

Och när jag gick MH med min collie var det en rottweileruppfödare bland åskådarna som utbrast: "Han beter sig ju nästan som en rottweiler!". Hon blev superimpad... ;)

Okej?

Och det innebär vad?
Jag tycker inte det är speciellt märkvärdigt o göra ett Mh bra vad finns och misslyckas på?

Knappast nåt det finns ju inga hot som ska bli för mycket för en hund på ett Mh.
 
Sv: Rottweiler eller Kelpie?!?!?

Det innebär nog mest att jag är trött på att ständigt höra hur usla collies är. Att det är en ras med problem är jag den första att skriva under på, men det finns faktiskt en hel del nervfasta, arbetsvilliga och trevliga collies också.
 
Sv: Rottweiler eller Kelpie?!?!?

Det innebär nog mest att jag är trött på att ständigt höra hur usla collies är. Att det är en ras med problem är jag den första att skriva under på, men det finns faktiskt en hel del nervfasta, arbetsvilliga och trevliga collies också.

Även blinda hönor hittar en o annan mask.

Klart det kan finnas en o annan skaplig Collie men det mesta är ju katastrof sen får du ju säga vad du vill.

Att göra ett Mh som en Rottweiler i dagsläget är knappast nåt o lägga till merit listan då de flesta även i den rasen är helt åt helvete rent mentalt.
 
Sv: Rottweiler eller Kelpie?!?!?

Även blinda hönor hittar en o annan mask.

Jag skulle säga tvärtom; man kan hitta en bra collie om man bryr sig om att leta på rätt ställe. Jag håller med om att MH i sig inte är en merit, men med tanke på att det avlas hejvilt på hundar som fått 5:a på skottet, där testledaren avbrutit, eller som visat stora kvarstående rädslor är det ju iallafall ett verktyg för att sålla bort det värsta.
 
Sv: Rottweiler eller Kelpie?!?!?

Jag har varit inne på en belgare(Malenois) också. Eller Borderterrier :)
Men det är sååå svårt...

Sånt här sliter jag mitt hår för! Du får först fundera på vad du vill göra med framtida hunden. Det är stor skillnad på Malle och en Borderterrier. Likadant med Kelpie och Rottis.

Ska du jobba med hunden regelbundet? Eller föredrar du en hund som inte kräver arbete var och varannan dag?
 
Sv: Rottweiler eller Kelpie?!?!?

jag håller med. det är liksom för stor skillnad på raserna för att det ska låta genomtänkt. sedan SKA inte en kelpie vara stressad, men vissa har mer temprament än andra.

jag tror att TS är ute efter att träna för tävling/prov? det låter så på hennes inlägg.
 
Sv: Rottweiler eller Kelpie?!?!?

nejnej, ni är helt fel ute. rottisen är en TRAKTOR, schäfern en volvo och kelpien ferrari :p :devil:

Nej lägg ner så kan du inte säga du har aldrig mött en riktig Rottweiler med lite drifter :p

Många kan jag erkänna är knackiga diselsar som sitter i en gammal grolle.
 
Senast ändrad:
Sv: Rottweiler eller Kelpie?!?!?

Sånt här sliter jag mitt hår för! Du får först fundera på vad du vill göra med framtida hunden. Det är stor skillnad på Malle och en Borderterrier. Likadant med Kelpie och Rottis.

Ska du jobba med hunden regelbundet? Eller föredrar du en hund som inte kräver arbete var och varannan dag?

:bow: Glad att någon påpekade detta bland allt tjaffs om ferrari och volvos
 

Liknande trådar

Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 190
Senast: Modig_Korn
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 235
Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 341
Senast: pumah
·
C
Hästhantering Jag köpte min första häst för 10 mån sen. Ett islandssto som blir 11 år i år en häst som jag käpte med hjärtat och inte hjärnan om man...
Svar
12
· Visningar
1 785
Senast: Cosmic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp