Rött märke under ena bröstet

MissFideli

Trådstartare
Skulle ta på mig bh'n nyas och såg då detta. Vet inte var det kommer ifrån? Använder sportbh utan byglar vanligtvis, så inte därifrån.
Gör inte ont, kliar inte. Inget som klämts ihop där vad jag vet. Och bara under ena bröstet?

Vad kan det vara?
36239

Men oj! Upptäckte exakt detsamma på mig igår efter en dag i bygellös bh. Kvar imorse och då smörjde jag med daktar (mot svampifall det kan vara något sådant.) lite bättre nu, kanske behövde mjukgöras lite bara. Men syns fortfarande så är inte bort. Tänkte ta daktar ikväll igen.

Skulle kunna vara svamp, men borde sitta mer i vecket då? Det här är mer nedanför tycker jag. Kliar inte ditt heller? Ursäkta, men vad roligt att när jag lägger ut detta efter en viss tvekan, så är det direkt en som har likadant :D Buke :up:

Senast ändrad:
Har du legat mot någon kant, skrynklig filt eller kuddhörn? Ser ut som ett tryckmärke. Jag hittar sådana på mig själv stup i kvarten. Räcker med att jag suttit med benen i kors så har jag en stor röd blaffa på låret :p Bhn har jag så gott som alltid märken av, oavsett bygel eller ej.

Har du legat mot någon kant, skrynklig filt eller kuddhörn? Ser ut som ett tryckmärke. Jag hittar sådana på mig själv stup i kvarten. Räcker med att jag suttit med benen i kors så har jag en stor röd blaffa på låret :p Bhn har jag så gott som alltid märken av, oavsett bygel eller ej.

Jag har ju inte det. Får annars gärna klämmärken av sömmarna i jeansen, så det var det första jag tänkte på.

Skulle kunna vara svamp, men borde sitta mer i vecket då? Det här är mer nedanför tycker jag. Kliar inte ditt heller? Ursäkta, men vad roligt att när jag lägger ut detta eftdr en viss tvekan, så är det direkt en som har likadant :D Buke :up:

Känns inte av alls, upptäckte det igår när jag duschade. Mitt är också under vecket så jag fattade ingenting först, så även jag blev sjukt fascinerad av att läsa detta idag också 😁
Mitt är dock högre men ungefär lika brett.

skriver aldrig annars men kände mig tvungen denna gång 😜

Känns inte av alls, upptäckte det igår när jag duschade. Mitt är också under vecket så jag fattade ingenting först, så även jag blev sjukt fascinerad av att läsa detta idag också 😁
Mitt är dock högre men ungefär lika brett.

skriver aldrig annars men kände mig tvungen denna gång 😜

Du får gärna berätta om det försvinner av behandlingen. Då får väl jag också testa om det inte försvinner av sig självt.

Du får gärna berätta om det försvinner av behandlingen. Då får väl jag också testa om det inte försvinner av sig självt.

Kollade precis igen och det är inte alls så rött längre.
Så prova du! Gissar att alla salvor mot svamp funkar, men daktar var det jag råkade ha hemma. Annars prova med hydrokortison eller nån vanlig mjukgörande salva ifall det bara är torrt. Men mitt kändes inte torrt därav jag provade daktaren.

Mitt är inte torrt heller. Känns inget alls när man känner på det. Jag fick borrelia för några år sen, då var det ett båtformat märke. Men detta är ju mer avlångt så...

Angående fästing. Jag skulle aldrig kunna missa en fästing. Det kliar något fruktanvärt att ha dem (och ungefär 1v efter att jag dragit dem). Jag kanske dock är ovanligt känslig för dem för de skrattar åt mig på jobbet när jag kliar mig halvt sönder och samman

Angående fästing. Jag skulle aldrig kunna missa en fästing. Det kliar något fruktanvärt att ha dem (och ungefär 1v efter att jag dragit dem). Jag kanske dock är ovanligt känslig för dem för de skrattar åt mig på jobbet när jag kliar mig halvt sönder och samman

Mina har inte kliat alls, det är nog väldigt olika.

Hud mot hud = värme + lite friktion av troskant eller bh = röd hud och möjligtvis ytlig svamp. Använd barnpuder eller pevaryl puder och låt lufta så försvinner det.

Hud mot hud = värme + lite friktion av troskant eller bh = röd hud och möjligtvis ytlig svamp. Använd barnpuder eller pevaryl puder och låt lufta så försvinner det.

Fast jag har ingen friktion där. Hade jag använt vanlig BH hade jag köpt det, men min sportbh sitter inte åt där.

Hur har det gått för dig?
Mitt syns knappt,liten annan yta en resten av huden möjligtvis o något mer rosa men inte så jag hade reagerat om det var så det såg ut från början.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 063
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 581
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 107
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar