ROTavdrag för fönsterrenovering

A

anni0001

Vi har just lämnat in våra gamla fönster för att skrapas, målas och kittas om.

Vi har fått ett pris på 6000 kr för detta, men så ställde en kompis frågan om ROT-avdrag.

Går det per automatik, dvs har hantverkaren redan räknat in avdraget i detta pris? Det känns liksom lite löjligt lite om vi ska betala MINDRE än 6000 kr... Men å andra sidan vill man ju utnyttja de bidrag som finns om det är så att det går att pressa ned 6000 kr ytterligare :)

Någon som kan svara?

Sv: ROTavdrag för fönsterrenovering

Om ni har lämnat bort fönstrena för renovering kan ni inte få ROT-avdrag. Hade hantverkaren gjort det på plats på huset hade ni kunna få det.

?? Men man kan ju inte ens renovera ett fönster på plats, de kan ju inte direkt hänga på gångjärnen och skrapas o målas...
Men det kanske är så det är.

HAr inte ROTavdraget ngt att göra med om det räknas som en "miljö"investering förr hemmet?
typ- byt ut el element mot vedpanna, sätt in 3glasfönster för att få en mindre atgång av energi...
Jag trodde man var tvungen att "spara" på miljö, enegi och fossila bränslen...
Men det är kasnke ändrat nu när det är lågkonjuktur...

Nej, ROT står för Renovering Och Tillbyggnad, man kan söka ROT-avdrag för upp till 50' kr/ägare och år för arbetskostnaden, inget för material. Jag vet inte om man kan begära avdrag för renovering av fönstrena då de faktiskt hör till huset även om själva renoveringen inte utförs på plats. Skadar iaf inte att pröva. :idea:

Alltid bra att veta... Men här hemma gör vi detmesta själv... Har en inhyrd elektriker som jag byter tjänster med- det är TOPPEN!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett bete jag hyr, jag står själv för gödning och betesputs (ca 2 ha). Tidigare i sommar sökte jag sällskap till min häst då...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 811
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar