Sv: Rosor

jag hade tänkt ute dygnet runt på sommaren och på vintern i trapphuset, men det är ju inte direkt kallt i trapphuset.

hur mycke kyla tål rosor?

Har också problem med att få inomhusrosor att överleva. Jag frågade i blomsteraffären senast jag försökte, och det enda råd de gav var jämn vattning... De är väl som sagts tidigare inte gjorda att ha som krukväxter inomhus.

rosor tål mycket kyla men i kruka så är det svårare. Runt nollan funkar bra, däremot kan det vara svårt med just innerosor eftersom det inte är säkert att det ens är härdiga i sverige.

det var därför jag funderae på att kanske ha dom i trapphus eller nere i källaren, där är det ganska svalt, men det kommer aldrig ner till -10 grader iaf..

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar