Rosor - 2012

Sv: Rosor - 2012

*kl*

Det går riktigt segt med mina rosor tyvärr...

Köpte två lila från bakker tidigt i våras - de var nog döda när de kom (ska få tillbaka pengarna nu)

Men sen köpte jag även 5 st från rosenposten, och de har det gått lite bättre med i varje fall.
Den första har precis börjat blomma - den som var min favoritros. Claire Austin. Underbart vacker :love:

Tyvärr har där varit lite kryp och skit som knagat på den, men den blev vacker ändå :)

DSC_0048.jpg

DSC_0049.jpg

Mina rosensticklingar har haft varierande framgång, men jag satte ju rätt många kvistar så det blev några som sköt skott i alla fall.

Idag har jag planterat om dem från såjord till vanlig plantjord, i nya krukor. Fina vita rötter var det!

Det är några Polstjärnan och några av en väldigt fin hög buskros från kommunens planteringar :angel:

Jag har tänkt jordslå krukorna i en pallkrage över vintern och täcka med lite granris. Så får vi se vad som överlever till våren. Först gäller det förstås att få dem att överleva hösten....

Jag har fått fler rosor!

En av deltagarna i trädgårdscirkeln bjöd in mig att besöka hennes hem.

Hon ville bli av med en massa rotskott som invaderade ställen där de inte alls var ämnade att vara ;)

Jag har nu planterat både en mörkt, mörkt röd ros och en randig samt någon mer. Ska bli spännande att se om de tar sig.

Först hade jag lite funderingar på var jag skulle ha dem men så kom jag på att det fanns gott om plats invid källarkullen samt utmed altanen. Tar de sig kommer det att bli SÅ bra.

Ser fram emot rosåret 2013!

Mina Peace har fullt med knoppar, men i natt kom frosten på allvar så de lär nog inte komma längre än till knoppstadiet. Synd, jag hade så gärna njutit några dagar till.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka