Rosenkalla

Haukur

Trådstartare
Jag fick en rosenkalla för 2½ år sedan, planterade om den i en stor kruka och den växte på sig som sjutton. Har aldrig gett den annan gödning än risvatten någon gång då och då. Nu börjar jag bli lite orolig för den, den har blommat konstant sen jag fick den, har alltid minst 5 blommor, oftast uppemot 10-12. Blommar den ihjäl min fina blomma? Klarar den verkligen att blomma hela tiden? Har läst lite på nätet och där står det att den blommar 2-3 månader i sträck. Mår min blomma bara väldigt bra eller överanstränger den sig?

Sv: Rosenkalla

Den trivs nog:D

Det du kan göra för att låta den vila är att ställa den lite mörkare och kallare några månader så går den in i vintervila.

Va skönt, då behöver jag inte vara orolig för den i alla fall:D Tror dock inte den får någon vintervila, bor i lägenhet så det är lite krångligt med sånt. Men jag flyttar snart så det kan ju hända att den blir lite chockad av flytten och lugnar sig med blomningen ett tag.

Sent svar men... Ofta ska man skölja ris innan kokning, spar man det vattnet (samlar upp sköljvattnet i något) så är det bra blomgödning:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 221
Senast: Hazel
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 129
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 395
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka