Rosa hund?!?

Kaeela

Trådstartare
Min vita vovve håller på att få rosa päls. :confused:

Pratade med vet och enligt honom kan det bero på pigmentförändringar p g a ålder. Än så länge är det bara pälsen på ryggen som är rosa, som tur är:crazy:

Rakade av all päls igår, bara för att komma åt att kolla in på huden, men han ser fin och helt normal ut. Ingen irritation, skorv eller dylikt.

Har ni varit med om detta förut? Kommer hela Oscar förvandlas till något rosa fluff eller vad?

Provade googla men att söka på "rosa pudel", "rosa päls" eller "rosa hund" gav inte riktigt de svar jag sökte..:grin:

Sv: Rosa hund?!?

Svamp tillväxt färgar pälsen rosa/rostfärgad....

Ses vanligast i tassat/vid ögon/mungipor osv.

/Ulga

Jo, jag vet att svamp kan göra pälsen rosa men han är inte rosa på de ställen där svamp brukar vara. Inget under tassarna eller i ljumskarna där det lätt blir fuktigt. Vetten tyckte likadant och enligt honom så var det inget att oroa sig för så länge huden såg normal ut och det gör den ju.

Tyvärr är laddaren till kameran kvarglömd på annat ställe, min tanke var också att fota honom innan jag gjorde inlägget men batteriet var dött. Nu är ju all päls bortrakad men har kvar det som var på ryggen ;) så bilder kommer nog.

Åh helt perfekt ju! Vem vill INTE ha en rosa pudel!!!! *love*
Förutsatt att deti nte är ngt farligt såklart. Min hund skulle hemskt gärna få förvandlas till rosa :P

Har nog listat ut vad den rosa pälsen beror på. :grin:

Var på djuraffären igår och kikade lite... Då var vetten som jag pratat med ang Oscars päls där och vi pratade lite allmänt om att jag hade snaggat honom och att jag inte ville ha ett rosa fluff i kopplet. Affärsinnehavaren hörde vår konversation och sade då att det kan nog bero på fodret. För ett antal år sedan så var det visst vanligt att speciellt golden retrivrar fick en röd ton i pälsen av en mat som fanns då. Så på utställningar kunde det kommenteras att -Jaha, du ger din hund ----!

Å ja, när han säger det kan det stämma! Bytte foder för ca en och en halv månad sedan så han kan nog ha rätt!

Det som gett rosa päls för några år sedan hette Choice tror jag, det jag har fodrat med heter Canami.

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 990
Senast: Exile
·
Övr. Hund Rakade min sheltie (i augusti?) med hästrimmern, det var en väl snaggad vovve :devil: Vi brukar raka honom på magen och insidan av...
Svar
5
· Visningar
2 168
Senast: Pilot
·
Övr. Hund *suck* Det började med att hon började slicka sig på ena framtassen så pälsen nästan försvann helt. Sen började hon klia sig i ena...
Svar
8
· Visningar
6 382
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka