Rör inte min knapp - eller vad?

Sv: Rör inte min knapp - eller vad?

Jag tycker att knapplåns nojan har pågått rätt länge och många gånger blir det bara otroligt löjligt.
Lite kan man väl tänka själv och förstå att det inte var till "mig" det var tänkt. Inget att bli upprörd över i mina ögon.

Dessutom som någon sa så finns det massor av andra forum där inte svarsknapparna fungerar som på buke. Så för det första är det kanske inte så lätt att veta hur buke fungerar och för det andra så är det aldrig något problem på de forum jag brukar vara.
Antingen får man själv får skriva vem man svarar till, eller så citerar man, eller så så svarar man helt enkelt bara den ovanför sitt inlägg.
Eller så är det inte så himla svårt att lista ut vem man svarar till.

Antingen får man själv får skriva vem man svarar till, eller så citerar man, eller så så svarar man helt enkelt bara den ovanför sitt inlägg.
Eller så är det inte så himla svårt att lista ut vem man svarar till.
vad är fel med att använda RÄTT svarsknapp då? varför fanns det alternativet inte ens med bland dina?
möjligheten FINNS så varför inte använda den istället? det är ju muycket enklare än det du skrev upp ;)

det är fortfarande ingen som vet vem jag egentligen svarade till i mitt förra inlägg, berörd person har inte svarat ännu iaf..

Menar du att det inte syns vem man svarat på om man ändrat sitt inlägg? Det har inte jag lagt märke till.

Nu ser jag ju att det blev så. Men bara i fönstret där jag redigerade. Stänger jag tråden och öppnar den igen så ser det ut precis som vanligt.
hmm okai, ja jag brukar inte kolla när jag återvänder till en tråd, men då är det nog bara när man ändrar och inte uppdaterar.. tack :)

vad är fel med att använda RÄTT svarsknapp då?
Kan vara lite bökigt att gå tillbaka till sida 1 tex när du skall svara till TS bara för att det är nåt som har med tråden att göra... Snabbt och enkelt så tar man en knapp och svarar helt enkelt...

Problemet blir ofta ett probelm när man sitter på en långsam uppkoppling. Man har läst hela tråden som sig bör innan man svarar för att undvika papegojsvar och vill då ge svar på en allmän fundering som dök upp 3 - 4 sidor in i tråden som är 10 sidor lång, tja ska man då leta reda på de svar som var kopplade till just min fundering eller är det uppenbart att det är just en allmän fundering.

Att vid ett oskyldigt oannonserat knapplån skrika - Det är inte jag som har problem med liktornar, när det är självklart för alla som läst tråden är mest tramsigt.

det har jag ett botemedel för :idea:

när man ser denna intressanta frågeställning högerklickar man på "citatsvar" och väljher "öppna i nytt fönster", sen går man vidare och läser mer i tråden i första fönstret, visar det sig att ingen annan svarat bra på frågeställningen kan man lätt svara i det andra fönstret där allting är klart för skrivning.. :idea:

Kan vara lite bökigt att gå tillbaka till sida 1 tex när du skall svara till TS bara för att det är nåt som har med tråden att göra... Snabbt och enkelt så tar man en knapp och svarar helt enkelt...
*kl* är inte så jobbigt att skriva om man är medveten om att man tar "fel" knapp..

*kl* är inte så jobbigt att skriva om man är medveten om att man tar "fel" knapp..

Jag lånar i princip alltid sista knappen om det är en allmän input i diskussionen. Men är noga med att skriva KL, då jag vet att det förenklar för alla om läser.

Men jag håller med de flesta här i tråden att det är oerhört fjantigt med dessa "vardettillmig"-svaren när det är ett uppenbart knapplån.

Min knapp får ni gärna låna! Jag ska inte bli arg :p

/Jonaz

vad är fel med att använda RÄTT svarsknapp då? varför fanns det alternativet inte ens med bland dina?
möjligheten FINNS så varför inte använda den istället? det är ju muycket enklare än det du skrev upp ;)

Därför att jag beskrev hur det fungerar på många andra forum. Inte på buke.

fast såna forum driver mig till vansinne. det är ju omöjligt att hålla koll på vem som skriver till vem!

Jag håller verkligen med. Det blir verkligen helt förvirrat. Så jag ser ju betydligt hellre en massa "vardetdärverkligentillmig :mad:"-inlägg än att funktionen att det syns vilket inlägg man svarat på försvinner.

Löjligt & löjligt, numera är det väl bara en tyst etikett att man lånar knappar, tycker det är artigt faktiskt.Även andra andra forum fungerar det inte att svara vemsomhelst.

Det är löjligt att bli upprörd gånger när det är ganska självklart att det var ett svar till någon annan.
Visst, vet man hur det fungerar här så självklart skriver man knapplån. Men alla vet inte hur det fungerar.
Och på alla andra forum jag är så är det aldrig något problem. Blir sällan eller aldrig missförstånd och blir det det så reds det ut väldigt smidigt utan aggresiva kommentarer.

Fast det verkar vara fler PMS tyngda yngre medlemmar som hetsar över knapplånet - vi kärringar verkar förstå utan att vråla
-DET DÄR VAR VÄL ÄNDÅ INTE TILL MIG - JAG HAR INGET PROBLEM.....

Jag tycker att det är bra att man kan se vem som svarat vem och vill gärna behålla det.
Sedan handlar det om att bete sig snällt, vänligt och artigt.
Att använda knapplån när man inte svarar "rätt" användare är artigt.
Att vänligt förklara för någon vad knapplån är eller hur svarsknapparna fungerar är bra.
Att gnälla eller skälla på någon för att de använder fel svarsknapp är aldrig bra oavsett om det enkelt går att se att det är till någon annan eller ej.
Är det uppenbart att inlägget vänder sig till alla eller till trådskaparen är det riktigt illa att klaga anser jag.

Detta inlägg är ett exempel på detta, jag skriver inte knapplån i början samtidigt som jag hoppas att alla inser att detta svar faktiskt inte enbart är till Luff.

Om alla vore lite snällare och trevligare skulle det faktiskt bli trevligare här inne på forumet ;)

Fast de flesta andra forum är inte överbefolkade av egoistiska PMS-kärringar som tror att livet kretsar enkom runt dom :eek:

Ahhh tänkte inte på det, och du det finns pms gubbar också, *vet* jag har några såna på mitt jobb, eller iaf minst en...

Jo, jag kan ju göra så men det betyder ju inte att andra gör det. kolla bara på backpacking.se, diskussionerna där blir helröriga.

För övrigt är jag inte en av alla dessa "vardetdärtillmig"-människor och har själv klagat över fenomenet att vara otrevlig bara för att. Men det betyder inte att jag inte tycker att det är smidigare att man kan se vem som svarar vem. Det blir bara enklare så tycker jag.

Det finns redan...
multiquote_off.gif

om man trycker på den när man skall citera så får man flera användare i ett inlägg, och sista citatet så trycker man på citat-svarsknappen...

:D :D :D :D :D

men men men neeeej!
alla fattar utom jag!
jag vill också förstå, var finns denna mystiska knapp? och vad hade man den till???
*trögtänkt*

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 113
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Bukefalos Jag postade ett nästan identiskt inlägg i en tråd tidigare men tänkte att det nog förtjänade en egen tråd. Det kan finnas fler sätt som...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama