Rör inte min knapp - eller vad?

Sv: Rör inte min knapp - eller vad?

Jag håller med er till viss del, men samtidigt tycker jag att det är betydligt lättare att följa diskussionen och hitta inlägg riktade till mig personligen om man svarar på rätt knapp (när jag läser det här fattar jag varför det kallas knapp, jag har aldrig fattat det tidigare). Jag håller med om att det är rent löjligt att bli sur över ett knapplån, men i långa trådar som flyter ut i flera "underdiskussioner" brukar jag ofta hitta en intressant frågeställning och följa de svar den får och då kollar jag alltid vilket inlägg folk svarar på och sorterar bort alla andra svar, i trådar med 200 inlägg är rätt ju jobbigt att läsa alla.

Om inlägget under mitt är "svar" på mitt inlägg misstänker jag ju att det är ett knapplån om det inte verkar stämma med något jag skrivit, men när det ligger 30 inlägg efter mitt sista och det ändå är "svar" till mig blir jag lite förvirrad, för då tror jag att svaret verkligen är adresserat till mig. Nu har jag dock lyckats fatta att det inte behöver vara så.

Men låna på min knapp om ni vill. Jag har ju lånat den av bukefalos så egentligen är den ju inte min. Och lånar ni min knapp kommer jag ju nästan garanterat att läsa era inlägg eftersom jag tror att ni skriver till mig och då lär jag mig kanske något nytt jag annars skulle missat.

kl haha

Jag har ett litet förslag ang. det här med knappar hit o dit.

Det är att det ska finnas nån form + knapp.

Den använder man när man vill svara på flera användares inlägg på en gång.

En liten tanke bara...

Det finns redan...
multiquote_off.gif

om man trycker på den när man skall citera så får man flera användare i ett inlägg, och sista citatet så trycker man på citat-svarsknappen...

:D :D :D :D :D

Den lilla knappen var inte lätt att hitta ;)

Det finns redan...
multiquote_off.gif

om man trycker på den när man skall citera så får man flera användare i ett inlägg, och sista citatet så trycker man på citat-svarsknappen...

:D :D :D :D :D

You made my day. :bow:
Äntligen är det slut på klippa och klistra. :D

En lösning skulle kunna vara att det finns en knapp (under inlägget) med "svara detta inlägg" och en med "svara ts inlägg" ...
:idea:
Supersmart lösning tycker jag :D vad tror du?

eller, så är det bara citera om man riktar något till en specifik person. Såsom det brukar vara. :)

Fast man kanske vill rikta sitt svar till en specifik person utan att vilja citera denna. Precis som jag gör just nu, jag riktar mitt svar till dig, men jag behöver inte citera dig för det.

Senast ändrad av en moderator:

Det finns redan...
multiquote_off.gif

:eek::eek::eek: Jag har alltid undrat vad den knappen betyder.

Se där, se där, då lärde man sig något nytt. Jag som alltid muttrat över att sporthoj har betydligt bättre citatsystem, men det hade dom visst inte längre då. :o

Men det är inte farligt att testa knapparna, datorn sprängs inte bara för att man testar lite... ;) ;)

Folk vill nite att andra ska tro att de fått uppläxning av en annan användare om det faktiskt inte var de som fick uppläxning...kanske.:angel:

Grejen med att man svara på rätt inlägg är ju att ALLA kan se vem man svara till, om alla inlägg var utan mottagare blir det lätt kaos..

nå, vem vet vem jag faktiskt svarade till?

det finns ett sätt att få bort mottagarnamnet, det är att trycka på "ändra" och "spara" då försvinner mottagaren.. mycket opraktiskt i min mening.. (det händer mig hela tiden, kanske är en bugg?)

Menar du att det inte syns vem man svarat på om man ändrat sitt inlägg? Det har inte jag lagt märke till.

Nu ser jag ju att det blev så. Men bara i fönstret där jag redigerade. Stänger jag tråden och öppnar den igen så ser det ut precis som vanligt.

Senast ändrad:

Fast andra forum överlever när det inte står mottagarnamnet på... Inga kaos där inte...

fast såna forum driver mig till vansinne. det är ju omöjligt att hålla koll på vem som skriver till vem!

fast såna forum driver mig till vansinne. det är ju omöjligt att hålla koll på vem som skriver till vem!

Tycker inte det är så svårt, antingen skriver man: Carolus: jag vet en bra...
Eller så citerar man den man svarar på. :)

Precis, inga bekymmer, dessutom slipper man: Var det där till mig eller?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 113
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Bukefalos Jag postade ett nästan identiskt inlägg i en tråd tidigare men tänkte att det nog förtjänade en egen tråd. Det kan finnas fler sätt som...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama