Röösli sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jennie_havanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 3 223
J

jennie_havanna

Heej!

Någon här inne som har bra koll på sadlar?

Har lånat en Röösli dressyr sadel till min häst, sitter perfekt! o skön är den. Lånar som sagt bara den o är nu på jakt efter en egen.
Men tittar runt lite o funderar.
Finns det någon sadel som kan liknas vid en Röösli? Bom normal mot smal, 17''

Begagnade Röösli ligger lite över min budget för ny sadel, men tänkte om det finns någon annan sadel som liknar? Någon som vet?

Tacksam för svar :)

Sv: Röösli sadel

Jag har precis köpt en begagnad Röösli Pilatus, helt underbar sadel. Men jag tyckte också att priset var lite för högt men jag hade inget val. Jag provade en Pfiff Amaretto också och den låg bra den också på min pålle. Prislappen på den var något bättre för min plånbok men jag trivdes bättre i Rööslin så det fick bli den.

OKej, ja det är en sådan sadel jag har just nu :) Underbar sadel!

Men jag får leta vidare o se om där finns någon annan :)

Men vad är din budget då? För jag har sett begagnade rööslisadlar från 4500 kr och uppåt. De billigaste är ju såklart rätt gamla, men det är en kvalitetssadel så är den bara välskött så ska det inte vara något problem.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka