röntgen av häst för försäkring

mortill3

Trådstartare
Hur gamla får röntgenplåtarna vara?
kollat på en häst som redan har röntgen gjort i år, kan man använda sig den cd:n när man ska försäkra (utländsk häst) eller måste man göra en ny röntgen?

Sv: röntgen av häst för försäkring

Det är nog upp till bolaget att avgöra. Men jag tror att utländska plåta är lika med ny svensk undersökning. Man röntgar lite olika i olika länder plus att det ska följas av utlåtande om vad man ser på bilderna. Tror nog bolagen vill ha det på svenska.

Jag HOPPAS utländska plåtar är lika med ny undersökning. Med tanke på hur grova bedrägerier som sker med plåtar känns det rätt att så långt möjligt mininera bedrägeririsken.

Försäkringsbolagen brukar inte vara så glada i utländsk stationerade veterinärer, gäller säkert plåtar också.

Förekommit en del fuffens med plåtar tagna i utlandet, där dom tagit bilderna på en "frisk" häst och skickat med den mindre friska som ska komma till Sverige.

Finns fina svenska hästar att köpa, än utländska hästar där dom ofta är uppfödda på box pga brist på utrymme för hagar. Man får det man betalar för mao.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 659
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: tara
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 250
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka