Såg en gubbe som gick omkring och åt på rönnbär direkt från träden en gång :o :D Tja till människor gör man ju iafl marmelad och eller te vet inte noga vilket... Det lär ska vara väldigt beska men om de är giftiga eller inte det överlåter jag till någon annan :smirk:

Nej, rönn är inte giftigt. Min get älskar rönnbär. Videung eller sälg som man brukar säga är jättebra att ge, alla djur älskar det, både barken och bladen. Det man ska vara försiktig med är ek som innehåller garvsyra.

Päronträ innehåller också garvsyra, iaf för mycket för degun!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
639
Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
2 707
Senast: vilde
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
24 25 26
Svar
505
· Visningar
12 148
Senast: Soffan74
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka