• Avel
  • Trådstartare Trådstartare globox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 244
G

globox

Hej vet ni något om denna hingst,avkommor resultat mm gärna bilder...

Sv: Romeo 722

Hej!

Jag har en häst efter Romeo 722. Jag har ett par bilder på http://www.pixbox.se/alb_show_id575951_page0.html

Roxane, som hon heter, är född 1990 på Askö Stuteri där Romeo då stod och sen kom hon upp till Piteå i Norrbotten och var på Grans Naturbruksskola där hon totalt flippade. Hon stegrade över folk och sparkades. Riktigt livsfarlig. Det är tydligen något som är rätt vanligt för Romeoavkommor. Dom tar lätt överhanden.

Till Romeo...

Född: 1974
Uppfödare: Ilse Barth, Västtyskland
Prem. AB 87-01-01.
Exteriört utlåtande: Mkt god brukstyp med lång hals med naturlig resning, ngt kort mank, bra djup, ngt kort kors. Välbenad och nöjaktig korrekt med branta kotor. Mkt goda och taktfasta rörelser i såväl skritt som trav.
Poäng: 88788=39 (12 år)

Importerades till Sverige 1986

Plaserad 10ggr i svår dressyr i västtyskland och blev placerad 1 gång i sverige

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Willys
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 033
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka