Romance scam.

Sv: Romance scam.

Äh, om han googlar måste han använda google translate för att översätta svenskan, och det vet vi ju alla hur bra den (INTE) är. Så bara skylla på att det måste blivit felöversatt, och be honopm köra dina inlägg där du bedyrar din kärlek till honom i google translate så får han ju se att du minsann bara visar din ärliga, äkta kärlek. Och bli gärna harmsen över att han MISSTROR dina intentioner! ;)

Tänkte mer på det som är skrivet på engelska här i tråden...

Tänkte mer på det som är skrivet på engelska här i tråden...

Jo men det är ju bara för att Mia ville visa vilken kanonkille hon hittat och hur kära de är i varandra. Såklart! ;)

Att hon lagt ut deras konversation (som är på engelska) säger ju inget om varför, utan att översätta en massa svenska.

Trådrubriken är ju på engelska däremot och inte smickrande. Förstås..

Det var en väldigt bra idé, tror jag ska be att få se hans resignation paper. ;) :idea:

Funderar lite åt det här hållet...

För att hålla igång dem, så de får anstränga sig lite.

Sverige är ju inte visumplikt för medborgare från USA. Å andra sidan är vi inte med i NATO och ett väldigt neutralt land. Så det är andra regler för officerare från i Krigförande nationer. (Har du lite tur så blandar de dessutom ihop Sverige och Schweitz och den strikta neutraliteten....)

Särskilt nu efter fallet med den Amerikanske dessertören.

Så med lite Photoshoppande här på buke kanske du kan skicka ner några väldigt viktiga blanketter som han måste fylla i. Svensk byråkrati tillåter inte att ha laddar ner från nätet. Han får gå till ambasaden eller få dem av dig i någon brevlåda.

Blanketterna ska vara på svenska och innehålla hopplösa frågor och skickas till någon officiell adress i Sverige. Där är de offentlig handling....

Om du vill läsa svaret..

Annars är det bara att bombardera honom vidare med kompletterande uppgifter.

Ett alternativ är ju att du kan skicka blanketterna på e-post, men att han måste returnera med vanlig post. Så får de i varje fall lägga ut för porto.

Ha, ha, det är ju sant. Han kan ju inte underteckna något och maila såvida det inte scannas och det godtar inte svensk byråkrati. ;)

Nu har jag dock snörvlande frågat när han kommer och varför han inte kan vara här och ta emot sina prylar, nu när jag både är sjuk och skadad. Jag skrev även om den amerikanske desertören som han naturligtvis måste känna till eftersom han är one star officer and my darling captain och det var world news när han gav sig tillkänna, att jag är så orolig att han ska hitta på något dumt. Så jag bad honom skicka en bild på his resignation papers så jag kan känna mig lugnare. :D

Av en ren händelse, så nu när jag skulle logga in på mailen igen och se om jag fått ngn respons så läser jag det här:
David Hemler i Uppsala har levt under falsk identitet i 28 år, på flykt undan rättvisan i sitt hemland USA. Nu har han berättat sanningen och även kontaktat sina föräldrar för första gången sedan 1984.

- Det värsta som kan hända är att jag blir kvar i Sverige resten av mitt liv. Men det kan jag leva med, säger han till Upsala Nya Tidning.

David Hemler deserterade från det amerikanska flygvapnet under tjänstgöring i Tyskland. Han tog sin tillflykt till Sverige och fick stanna efter att ha påstått att han rymt från sina föräldrar.

Med hjälp av sin falska identitet och svenskt visum har han utbildat sig vid Uppsala universitet och jobbar numera på en svensk myndighet, skriver UNT.

Vad följderna blir av erkännandet är ännu oklart. I veckan träffade Hemlers advokat två representanter för amerikanska flygvapnet och en representant från den amerikanska ambassaden i Stockholm.

Ska jag kanske skicka det till honom, utan översättning? Han knows a little swedish eftersom han är här så often as he can. :angel:

Jag måste erkänna att det är lätt att bli biten av det här, precis som de "varnar" för på 419. Jag tror jag måste be dem om hjälp att driva det här vidare, de finns över hela världen och kan låtsas vara olika kontakter kors och tvärs + de är väldigt erfarna och varnar för nybörjarmisstag.

Man kan även lägga ut en scammers adress där så kan han bli någons pet. Pet = kelgris. :rofl:

Ha, ha, det är ju sant. Han kan ju inte underteckna något och maila såvida det inte scannas och det godtar inte svensk byråkrati. ;)

Nu har jag dock snörvlande frågat när han kommer och varför han inte kan vara här och ta emot sina prylar, nu när jag både är sjuk och skadad. Jag skrev även om den amerikanske desertören som han naturligtvis måste känna till eftersom han är one star officer and my darling captain och det var world news när han gav sig tillkänna, att jag är så orolig att han ska hitta på något dumt. Så jag bad honom skicka en bild på his resignation papers så jag kan känna mig lugnare. :D

Av en ren händelse, så nu när jag skulle logga in på mailen igen och se om jag fått ngn respons så läser jag det här:

Ska jag kanske skicka det till honom, utan översättning? Han knows a little swedish eftersom han är här så often as he can. :angel:

Bre på lite med Julian Asanges oro av att bli utlämnad till USA av svenska myndigheter... och att det är väldigt viktigt att alla papper är klara innan han kommer.

Du kan erbjuda dig att betala alla avgifter som alla tillstånd kostar. :) och skicka ner "kvitton" till honom. Så han vet hur mycket du älskar honom.

Senast ändrad:

Alla tips är välkomna, jag vill hålla honom fullt sysselsatt och verkligen låta honom slita hårt för att komma hit. Jag måste nog bre på lite för jag har bara fått två mail av honom idag, kanske älskar han mig inte längre nu när jag inte har några pengar! :cry:

Nu har jag skrivit om svensk byråkrati och att papperna kräver hans underskrift så jag vill ha adressen till hans förband i Kabul så jag kan skicka dem. Jag skickar även stora bildfiler och låååånga mail så det tar lite tid om han orkar öppna dem. :p

Jag kan hålla med om att han borde komma och hjälpa till, men om du bara står ut nu så kommer han ju snart och eftersom han verkar vara en drömprins så kommer du ju inte behöva anstränga dig mer. Tycker du inte att det är värt det?!

Dessutom förstår jag inte hur du kan kräva att han ska maila dig hela tiden, han bekämpar ju terrorister!! :eek: du måste ju acceptera att han har ett eget liv så länge, för om du bara hjälper honom med all byråkrati kommer han ju att ge upp hela sin tillvaro för att få vara med dig. Det om något måste ju vara kärlek :love:

Nu har jag skrivit om svensk byråkrati och att papperna kräver hans underskrift så jag vill ha adressen till hans förband i Kabul så jag kan skicka dem. Jag skickar även stora bildfiler och låååånga mail så det tar lite tid om han orkar öppna dem. :p

Kanon!

Är det kort på dig?

Apropå David Hemler, har inte han begått urkundsförfalskning m.m. och borde dömas för det i Sverige. :confused:

Apropå David Hemler, har inte han begått urkundsförfalskning m.m. och borde dömas för det i Sverige. :confused:

Ja, men förmodligen är det preskriberat.

.... sen kommer jag i hastigheten inte ihåg när vi tog bort asylrätten för krigsvägrare...

Nu har jag iofs redan viftat att jag kommer vara utblottad pga olyckan så vi får se vad jag får för svar.

Äh din gamle lätt senile adlige onkel kom och hjälpte dig ut från sjukhuset, han har börjat diskutera sitt testamente och han vet inte vem han ska testamentera sitt favoritgods till. ( Det i England med 5000 hektar och med anor från 1300-talet). Fast din gamle onkel vill VERKLIGEN inte att du umgås med folk som inte är rejäla. Du får fråga om han har några snygga medaljer som du kan berätta om för din onkel.

Senast ändrad:

Äh din gamle lätt senile adlige onkel kom och hjälpte dig ut från sjukhuset, han har börjat diskutera sitt testamente och han vet inte vem han ska testamentera sitt favoritgods till. ( Det i England med 5000 hektar och med anor från 1300-talet). Fast din gamle onkel vill VERKLIGEN inte att du umgås med folk som inte är rejäla. Du får fråga om han har några snygga medaljer som du kan berätta om för din onkel.

Nu börjar det likna något!

och naturligtvis vill inte onkeln att du har att göra med någon som överger fru och barn. Skillsmässopapper...

Och kvitton på ordentliga överföringar till fru och barn. Sen är miljonerna era

Kanon!

Är det kort på dig?
Nej, en massa bilder på vackra omgivningar. ;)
Han är ju redan skild så det är inget problem, men att han bara drar direkt till mig utan att ens bry sig om sina barn på 6 & 8 år är lite mer förvånande. Märkligt att han inte gnällt över det, men jag vet att hos en annan så är det jättesynd om honom då han har tre barn som han tar hand om själv.

Vi två damer har suttit på msn och snackat samtidigt som han har suttit inloggad på twoo och ljugit för oss båda nu ikväll, så vi har hållit varandra uppdaterade. :crazy:

Han är fortfarande i Kabul men har inte sagt upp sig än enligt henne. Till mig så är det nästan slutfört och när det är klart då måste han lämna stället direkt på egen hand, han får ingen hjälp av armén. :eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka