Romance scam.

Sv: Romance scam.

Jag har faktiskt varit sjuk på riktigt och inte orkat göra så många knop senaste veckan annat än ligga i sängen och halvsova eller elda på my darling Mark med diverse olyckor och elände som komplicerar mitt liv och vårt förhållande.

:D

hur länge är det ni har "uppvaktat varann"? Funderar på hur snabbt de börjar vilja ha pengar och vad det kan bli för "timlön" för dem om de lyckas... Jag menar det tar ju en hel del tid och ansträngning att formulera alla smöriga mail och dessutom hålla reda på vem som man sagt vad till :D

Han har tabbat sig några gånger, första veckan så var det bara något sporadiskt mail ibland, sen när jag sa åt honom att det var helt ok att snacka med andra men det var oartigt att blanda ihop oss så stramade han upp sig. Att jag var special to Mark skedde nog redan första veckan, trots att jag då anklagade honom för att köra med copy + past mail vilket gjorde att han fick anstränga sig ytterligare lite.

Förra veckan blev det väldigt intensivt tror jag, då fick jag veta att han var i Kabul men var rädd och är "too nice" trots allt elände runt omkring dem. Too nice att skicka ut sina män på missions och sitta själv vid datorn? Too nice att skita i sina ungar hemma in the US? Mm mm. Nu har han då skrivit på sina resignation papers och skickat iväg allt han äger och har, inklusive 600 000 USD i en kartong till Sverige. :crazy:

Nu börjar han bli irriterad på mig igen, så jag svarar inte honom mer ikväll. ;)
Honey, why do you always try to show that you can make contacts? You should do what i ask and not saying all these.
I f you call them, they will start searching the consignment and if they see that i put cash in there, they will charge more on that.
So you see how risky it is for you to be too fast?
We are in a camp and and we are not allowed to have mo0ney with us. It a great offense. We are provided with anything that we need.
So, i guess that all possibilities lies with you.
Honey, please make this happen. Try and see how you can do that if you really love me.
I love you always and i always feel to have you in my arms.

Mark

Jag undrar var de 600 000 USD kommer ifrån eftersom det tydligen inte finns en enda USD kvar i hela Kabul han kan låna?

Senast ändrad:

Är det bara som jag inbillar mig eller håller min kärlek på att falna så jag ser mer och mer fel med hans engelska? Jag håller redan på att leka med olika formuleringar i mitt huvud och sen i morgonbitti ska jag be om förlåtelse, skicka lite lättklädda foton så han förstår hur gärna jag vill ha honom och fråga igen varför han inte kommer så väntar vi på shippingen tillsammans, hur han hade så mkt pengar att skicka om han inte kan låna och skicka till mig och om det inte finns ngn i USA som kan skicka pengar till mig?

Jag kommer mot hans vilja föreslå att vi löser ut försändelsen här på Arlanda, att jag har flera kontakter som jobbar där som kan hjälpa oss när det väl kommer men inte låna ut pengar.

Jag ska även igen nämna min kompis som kan lösa problemen på plats i både Beijing och Kuala Lumpur bara jag får de data jag behöver så han kan komma och överlämna pengarna på plats. :D

Det ar inte bara din falnande karlek som gor att Engelskan ser "lustig" ut ... Engelska ar definitivt inte hans forsta sprak.;)

Tänkte precis skriva samma sak. Reagerade på det tidigare också. Skulle vara roligt att veta hurudan typ egentligen sitter bakom datorn...

Generellt är det tre typer som sysslar med det här.
  • Män från väst-Afrika, oftast Nigeria. De utger sig för att vara män eller kvinnor, åker till oroshärdar runt om i världen som amerikanska soldater, alternativt västeuropéer som reser utomlands och råkar ut för diverse olyckor/fängslas/byråkrati och deras kort fungerar inte utan vill att man skickar pengar. Det kan även handla om stora summor pengar som de behöver hjälp att föra ur landet, som my darling captain Mark R. Rite/Brown.
  • Filippinerna så visar de ofta sig själva på bild men jag är inte helt klar på om det är romance scams eller affärserbjudanden de sysslar med.
  • Slutligen Ryssland/Ukraina som ofta är "kvinnor" som behöver pengar till flygbiljett mm.
De spelar på känslor och girighet.:crazy:

OT
Iofs finns det en här på forumet som skriver apdålig engelska trots att hen "låtsas" vara typ amerikan eller engelsk. Nu tänker jag ju inte på dig, hästis!

Nu är mitt mail skickat efter lite trixande med bilder, får se om hans inbox klarar 1.6 M. :D

Generellt är det tre typer som sysslar med det här.
  • Män från väst-Afrika, oftast Nigeria. De utger sig för att vara män eller kvinnor, åker till oroshärdar runt om i världen som amerikanska soldater, alternativt västeuropéer som reser utomlands och råkar ut för diverse olyckor/fängslas/byråkrati och deras kort fungerar inte utan vill att man skickar pengar. Det kan även handla om stora summor pengar som de behöver hjälp att föra ur landet, som my darling captain Mark R. Rite/Brown.
  • Filippinerna så visar de ofta sig själva på bild men jag är inte helt klar på om det är romance scams eller affärserbjudanden de sysslar med.
  • Slutligen Ryssland/Ukraina som ofta är "kvinnor" som behöver pengar till flygbiljett mm.
De spelar på känslor och girighet.:crazy:

... kan väl lägga till att det ofta görs organiserat och på löpande band.

De första breven ofta klipp och klistra, görs av underhuggare. Duktigare presoner kommer in efter hand och ibland löser de av varandra.

Japp, det är en mångmiljardindustri det handlar om och allt går ut på att få offret att känna sig utvalt och få denne att tro att personen på andra sidan är äkta och verkligen behöver hjälp åt sig eller sitt stackars barn som skadats.

"Mark" har såvitt jag vet kommit olika långt i sina försök med tre av oss som jag känner till. Den första jag fick kontakt med har han än så länge bara framfört sina funderingar på att säga upp sig, den andra påstår han att han har skickat iväg sakerna nu men hon har inte hört av "AMAREX" ännu + jag då som både fått mail med upplysningen att de kommer kräva pengar av mig för ev extra utgifter för shippingen och "Mark" då som kräver att jag snällt ska låna av kollegor eller ta banklån(!) för att lösa det hela. :crazy:

Han har varit väldigt noga med att jag måste förstå att jag är den enda han har i hela världen, men jag ska inte försöka lösa några problem utan göra som han säger. :devil:

Tdligen tittar han på bilderna iaf, jag fick en chockerad reaktion men inga svar på mina frågor, så jag får väl sända om på nytt igen, den här gången utan bilder. :D :angel:

Ja nu vill vi se vad han faktiskt sa:D

Som Linda sa, "love garden" later valdigt mycket som en arabisk (liksom vissa andra afrikanska sprak) direct oversattning.

OT
Iofs finns det en här på forumet som skriver apdålig engelska trots att hen "låtsas" vara typ amerikan eller engelsk. Nu tänker jag ju inte på dig, hästis!

Tack for det ... men jag ryser ibland nar jag kommer tillbaka och laser vad jag skrivit har. Jag fastnar mellan spraken sa det blir varken hackat eller malet.:p

:o :o :o
Inte ocensurerat iaf, jag kan ju säga som så att han fick ett par väldigt stora och, ehum, rätt vågade bilder på "mig" som jag "lånat" på nätet. :angel:

Han vet att jag är blondin så jag har letat blondiner där man ser håret men inte ansiktet så tydligt, klippt och fixat innan jag "spara som" i jätteformat på min dator innan jag skickade med som bifogat i förra mailet. Jag förklarade även att jag är en varmblodig kvinna med behov, den svenska synden personifierad. Eller för att anspela på en annan tråd, den här slampan behöver han inte leta efter. ;) :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka