ROM, futurity och allt annat!

L

lilla_edvardsson

Försöker leta upp överallt för att ta reda på vad allt detta innom quartervärlden är och heter! Någon som vill förklara allt som ROM och highpoint titlar. Hur man får poäng och alla andra saker man kan få.

:confused: *Förvirrad*:confused:

Sv: ROM, futurity och allt annat!

Jag skulle först och främt vilja rekomendera regelboken, AQHAs då givetvis för de frågor du har.:idea:
För det andra kan jag rekomendera SQHAs hemsida www.sqha.com för Futurity info.:idea:

Men jag kan berätta att ett R.O.M är samma sak som ett Register of Merit och är ett sorts diplom AQHA delar ut när du på din Quarter häst har vunnit 10 poäng i quarter klasser. Dom måste vara i samma kategori dvs, Open, Amateur eller youth.
Highpoint titlar är enkelt det är en utmärkelse man får om man vunnit mest poäng på quarter shower i den speciella klassen det året. Detta är också AQHAs utmärkelse.:)
Så till Futurity, det kan vem som helt starta, det finns ett under SQHA där man startar avkomman efter en ansluten hingst i Pleasure som 3 åring och sedan i Reining som 4 åring. Detta har väl ändrats from nästa år eller nåt då man börjar ett år senare. Man vinner pengar och givetvis äran.;)
Det finns olika sorters Futurityn, Derbyn och andra varianter på speciella evenemang för vissa utvalda, antingen genom avel, ålder, ras eller annat.

Ja "allt annat", vet jag inte vad det innebär så du får nöja det med detta så länge.;)

Monke:)

Liknande trådar

Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: MML
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 803
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 816
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka