Roller mouse?

P

potion

Någon mer som har sån? Jag har precis fått en sån på jobbet och ska prova i ett par veckor.
Undrar bara om ni också haft problem med att den dubbelklickar, fast man bara trycker en gång på "mus-knappen" högst upp.. Hängde nån med?
Det är smått irriterande, nån som har nåt knep öht när det gäller roller mouse? :confused:
 
Äsch, kom på det själv.. ska klicka med knappen till vänster och inte den mittersta.. :smirk:
Men ändå... finns det några andra knep med den här manicken som kan underlätta för min stackars musarm? :crazy:
 
Du menar en sådan med ett hjul på mitten? Jag använder det mycket - trycker ner det när jag har mycket att scrolla på en sida, och sedan är det bara att röra musen lite upp eller lite ner så scrollar den i lagom tempo automatiskt. Kan också göras med piltangenterna.
 
Aaah! *pling* Kolla, det funkar ju!

Ja, just det! :idea: Med en "rullpinne" överst, sen en knapp nedanför pinnen, under den knappen sitter hjulet, som i sin tur har en knapp på vardera sidan... *asg* Jisses! :confused: :D
 
Perfekt! Jag menar, i jobbet är ju den funktionen nästan värdelös.. :rofl:
 
Om man nu ska lägga lite allvar i denna tråd :) så undrar jag lite vad du har för jobb. Själv skulle jag inte klara mig utan scrollhjul i mitt jobb. Rätt nyligen bytte jag min gamla M.S. Wireless Intellimouse Explorer (den funkade inte riktigt till 100% på min ena PC) mot en nästan likadan fast en version nyare. Den nya har ett sk "tilt-hjul" vilket gör att man kan scrolla i sidled också. Kanonbra om man jobbar med stora saker på skärmen. Rekommenderas varmt! :)

Dessutom är den optisk vilket gör att den är väldigt mycket mer exakt än en vanlig mus med kula. Något som krävs när man jobbar med högre upplösning på skärmen och sitter och gör om ritningar och dokumentation.

Ett tag när jag hade problem med den förra musen gick jag tillbaka till en traditionell mus, men det var väldigt jobbigt när man vant sig vid exaktheten hos en optisk mus.
 
Hmm, det skulle ju vara perfekt när man "caddar"! :idea: Dags att prata med han som håller i pengarna igen! :p
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 770
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 559
Senast: manda
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 625
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 554
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp