Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Inge Bonus är rätt kul tycker jag
"Mina" kära ponnygaloppörer har ju fina namn Too Bright Too, Rathoosey Too, Berthman, Terry Teapot, Scottish Mood, Irish Celebrity, Rigoletto, November Rain mfl.
Born to Win & Made in Sweden är tufft
Tebheagnaneilan är ju inte dett lättaste..
Mo är det lättaste
Jag mins två från mitten av åttiotalet som hette Granballe och Talleballe. Sen fanns det nån som hette Elektriconektion, för att se om speakern skulle kunna uttala det.:smirk:
En av 2åringarna som är i träning hemma heter EatMyDust , det tycker jag e lite halv kul .. men de e ju inte särskilt fint så det blir "Pontus" hemma eller "Pontan".. Han är efter e. Dance D'Ore om jag inte missminner mig .. emn nått sånt iallafall
Sen har vi ju lilla Vanja hemma, alias Love In Bloom . Det tycker jag iallafll är lite halv sött.. även fast hon ser ut som en köttbulle med fyra ben.. e. Prince Of Birds ,
Jag red ett fullblod vid namn Skaune (därav mitt nick) i många år efter att han kom av banan. Jättetrevlig häst med ett hopplöst namn. Undrar fortfarande om han var döpt med landskapet eller snapsen i åtanke.
Hjärtrud tycker jag är gulligt. Hästen har en hjärtformad stjärn i pannan.
Min nuvarande häst (han är iof ridhäst numera) heter Hisan, det betyder häst på arabiska. Lite coolt är det i alla fall.
Skaune uttalas ganska som det stavas, vilket i alla fall är lätt om är skåning och/eller gillar snaps.
"Kobran" Thörn ägde engång i tiden "Fisen", ett elegant och välklingande smeknamn för Fisher. Han följdes så småningom av Ballarat, som kallades "Ballen" ! ... citat: "Jag hade ingen aaaning om att det betyder det."
"Sune" är väl också ett fint smeknamn ? (Hästen utan revben )
Min egna gamla Gordon hette "Godis", men då gillade han också söt lakrits och vaniljglass. Han menade själv på, att han hade grava abstinensbesvär under tävlingssäsongen.
Vi sa alltid "Skåne". Misstänker att man ska uttala det med difftongen men vi (jag och ägaren med familj) kommer från småland och där låg det inte riktigt rätt i munnen att säga S-K-A-U-N-E så där till vardags...
Nä-nej, Camilla, jag hävdar fortfarande att det är en fettvalk (så'na
har jag ett nära förhållande till) och inte ett revben man ser på kortet.
Bilden du visar på Skutt är fint, men är hon inte lite fransysk i rörelserne
Vi ägde en galopp häst som hette Don pedro ! Och det är ju namnet efter en kaffebryggare xD så det var lite roligt men ändå inte så fult. Och namnet "bio bio " tyckte jag inte var fint xD de hette en häst som startade på Täby.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.