Sv: Roliga domarkommentarer
KL
Förra året hade jag en fjordvalack på foder och vi skulle starta en LC lokalt. Nån stans i galoppdelen tyckte ponnyn att jag inte ramade in ordentligt med ytterskänkeln och passade på att slinka ut från banan, det var ju liksom en öppning där
Jag hade fått för mig att jag skulle bli diskad så jag ropade högt "NEEEJ" och tänkte rida därifrån, men publiken på läktaren ropade att jag skulle gå in igen så då gjorde jag det. När vi väl kom in på banan var inte herr fjord särskilt kontrollerbar i galoppen om vi säger så..
Domarens kommentar till det hela blev "springer ut från banan..." och "skenar in igen"
Med samma häst men annat tillfälle och annan domare fick jag kommentaren "charmig häst". Höll på att skratta ihjäl mig när jag såg det för jag tyckte det var så uppenbart att han inte kom på nåt annat som var positivt
Sen har jag suttit mycket som skrivare och då får man ju höra en del roliga kommentarer...
En gång när jag skrev på ponnytävling kom det in en vit ponny. När den hade ridit runt några varv (och alltså inte ens fått startsignal) sa domaren "Jaha, den här ponnyn var det ju faktiskt svårt att hitta någonting som är positivt med" JAg tror den fick typ 45%...
En annan gång när jag var skrivare på vår nationella ponnydressyr och ekipaget var mitt uppe i den ökade skritten sa domaren "Jaa, det är inte så konstigt att hästarna inte vill länga på steget när de sitter och juckar i sadeln sådär..."
Jag: "Ska jag skriva det?" Hon: "Nää, det behövs inte"
När det kom ett annat ekipage vars ryttare höll på och sågade hästen i munnen i halten sa samma domare "skriv så här, skriv det stort: VAD GÖR DU MED HÄNDERNA?" Jag tyckte domaren var rolig, haha