Roliga/bra (nybörjar)spel till ps3

yodadog

Trådstartare
Jag vill ha lite roliga spel till min pojkväns ps3! Kan ingenting om tv-spel dock, så jag behöver lite tips:) Hade ett hästspel till ps2 för några år sedan som är det enda spel jag spelat typ, men det verkar inte finnas något vettigt hästspel till ps3? Det enda jag köpt hittills är ett Harry Potter-spel, i övrigt är jag tacksam för alla förslag! Inga jättesvåra som tar en miljon timmar att klara tack;)
 
Vad tycker du är roligt då? Jag spelar barnens legospel de gånger jag hinner spela överhuvudtaget... ;) Det är rätt roliga spel med en hel del humor... ;)
 
Nu vet jag inte om ett ps2 spel funkar i ps3 men om det gör det så skulle jag tipsa om Okami. Det spelet har helt underbar grafik <3 tycker det inte är speciellt svårt å andra sidan så är/var jag ganska van tvspelare. En miljon timmar tar det bara om man utforskar precis allt men njuter man som jag så tar det tid :p
 
Nu vet jag inte om ett ps2 spel funkar i ps3 men om det gör det så skulle jag tipsa om Okami. Det spelet har helt underbar grafik <3 tycker det inte är speciellt svårt å andra sidan så är/var jag ganska van tvspelare. En miljon timmar tar det bara om man utforskar precis allt men njuter man som jag så tar det tid :p
Vad jag har förstått fungerar inte ps2 spelen till ps3an tyvärr:/

Vad tycker du är roligt då? Jag spelar barnens legospel de gånger jag hinner spela överhuvudtaget... ;) Det är rätt roliga spel med en hel del humor... ;)
Hmmm ja säg det! Jag gillar hästar, Disney, Harry Potter och sånt:o När jag var liten älskade jag Mario kart och sånt men vi ägde aldrig något tyvärr. Jag gillar inte typ zombies! Hellre barnspel! Tror jag skulle gilla nåt läskigt dock, bara det inte innehåller zombies. Får titta lite på lego:D
 
Jag är svag för lite mer äventyrliga spel, där det är en del pussel och kluriga saker att lösa. Med en spännande berättelse blir det lite som en film :D Gärna minimalt med skjuta och slåss, jag blir mest frustrerad då... De spel jag hittat som är av den typen (det finns tyvärr inte jättemånga spel i den genren) är Uncharted och Tomb Raider, och Assassin's creed, det sistnämnda har jag dock inte spelat så mycket.
 
Om det går att få PS1-spel att fungera på ett PS3 (vilket kanske inte är så troligt) så är Spyro-trilogin det bästa du kan snubbla över! De från Insomniac. Rätt så pixlig bild, underbar musik av Stewart Copeland (The Police) och söta storylines.

Kanske inte vad du sökte, men om du någon gång får möjlighet att spela något av Spyro-spelen från slutet av 90-talet - gör det!
 
Fler PS1 tips (även om det kanske inte går att spela dom) är Crash Bandicoot! Finns flera olika, mitt favorit är Crash Bandicoot 3 :) Kingdom Hearts 1 & 2 till PS2 är också favorit :) Och ärligt talat det enda spel jag har till ps2 :laugh:
 
Guitar Hero kanske kunde vara något?

Ett snabbt och roligt spel är Fairytale Fights. Har dessutom co-op om du vill spela med pojkvännen. :)
 
Fler PS1 tips (även om det kanske inte går att spela dom) är Crash Bandicoot! Finns flera olika, mitt favorit är Crash Bandicoot 3 :) Kingdom Hearts 1 & 2 till PS2 är också favorit :) Och ärligt talat det enda spel jag har till ps2 :laugh:
Crash vet jag att vi köpte till PS3an också, alltså online via konsollen. Så det finns även där :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 333
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga den här tråden i dagbok eller här, men testar och ser om någon kan hjälpa mig. Jag har inget liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 865
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Jag har varit medlem på Zylom så länge jag kan minnas, men börjar tröttna lite. Dock inte på att spela. Jag gillar plattformsspel och...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 315
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp