Drt skrev hon inte. Däremot tolkade hon sin ”rätt” att bo rökfritt i ett senare inlägg till att grannen inte skulle få röka i sin lägenhet och på balkongen.Nej, tipset är väl att de kan gå ut när de behöver röka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Drt skrev hon inte. Däremot tolkade hon sin ”rätt” att bo rökfritt i ett senare inlägg till att grannen inte skulle få röka i sin lägenhet och på balkongen.Nej, tipset är väl att de kan gå ut när de behöver röka.
Det står i texten jag citerade.OBS att det bara gäller nya kontrakt.
Drt skrev hon inte. Däremot tolkade hon sin ”rätt” att bo rökfritt i ett senare inlägg till att grannen inte skulle få röka i sin lägenhet och på balkongen.
Jag tänker att det troligen är lägenheternas skick som är intressant för hyresvärden. Rent krasst inte om grannarna störs. Skulle jag hyra ut min lägenhet skulle jag inte hyra ut till rökare. Troligen inte heller till ngn med fem katter eller en stor busig hund som skulle kunna riva sönder golvet.
Det är också de lågavlönade som jag tänker på. De kanske inte möjlighet att flytta. De tvingas bo kvar även om det ständigt kommer in rök i deras hem. Samt att de ska vara med och betala saneringar av lägenheter.Det handlar inte om vilket värde man ”tycker” att en boendeform har, det är en klassfråga. Lågutbildade och lågavlönade röker mer än högutbildade och högavlönade. Ditt tips till dem är alltså att de ska köpa sig ett hus? Har de inte bröd får de väl äta bakelser.
Skillnaden är att det inte var restaurangerna som förbjöd rökningen, det var riksdagen som fattade beslut om ett förbud. Samhälleliga åtgärder för att förbättra folkhälsan välkomnar jag varmt. Jag slutade själv röka 25 maj 2005, jag kunde inte tänka mig att sitta på krogen och vara nikotinstressad. Förbudet gällde från 1 juni samma år. Så för mig var det jättebra, det gav mig en spark i baken att ta tag i rökslutet.Det är också de lågavlönade som jag tänker på. De kanske inte möjlighet att flytta. De tvingas bo kvar även om det ständigt kommer in rök i deras hem. Samt att de ska vara med och betala saneringar av lägenheter.
För att vissa ska få ha möjligheten att dra i sig ett gift. Det är ju så dumt att klockorna stannar.
Lika restaurangernas förbud mot rökning hoppas jag att hyresvärdar kan få förbjuda rökning i sina fastigheter.
Både och. De har ju en ganska rejäl lista med förbjudna raser (där även bedlingtonterriern ingår, i alla fall lokalt på något område, under förklaringen att de använts till blodsport. ) och typ nolltollerans på naturligt hundbeteende.
Det får de inte.Här i Göteborg har ett antal hyresvärdar förbjudit ''kamphundar'' vad nu det är.
Haha nej wtf. Hellre ser jag att tobak förbjöds och snus blev lagligt.
Inte hjälper det att bo på landet heller kan jag trösta den falangen med. I stan stördes jag aldrig av tobaksrök. På landet: fan vad folk eldar. Röken ligger tungt över nejden vareviga helg, sticker i halsen och verkligen rökfyller både hus och bilar. Tusen ggr hellre blå Blend under fläkten än lövbränning.
Möjligt, jag har ingen kamphund så berörs ju inte av det och har således inte brytt mig om att kolla upp det. Men vet att flera har det, sen kanske det inte är juridiskt korrekt.Det får de inte.
förklara för mig hur snus inte blev tobak?
@MCP förklarade redan. Ett slarvfel.förklara för mig hur snus inte blev tobak?
Jag vet inte om du syftar på att Rialavargen anser folk som paria.Skillnaden är att det inte var restaurangerna som förbjöd rökningen, det var riksdagen som fattade beslut om ett förbud. Samhälleliga åtgärder för att förbättra folkhälsan välkomnar jag varmt. Jag slutade själv röka 25 maj 2005, jag kunde inte tänka mig att sitta på krogen och vara nikotinstressad. Förbudet gällde från 1 juni samma år. Så för mig var det jättebra, det gav mig en spark i baken att ta tag i rökslutet.
Men det är en jäkla skillnad på samhällets åtgärder och enskilda hyresvärdars möjligheter att peta vad folk gör i sina hem. ”Folk” i det här fallet är desstuom redan paria, vilket är tydligt inte inte minst i den här sorgliga tråden (som jag inser att jag just nu skriver i igen )
Jag skrev att rökare anses som paria i tråden. Ingen nämnd och ingen glömd. Och det är definitivt en del av sakfrågan. I övrigt, finns det någon som skulle säga motsatsen, alltså att de hoppas att människor ska tvingas ha rök i sina hem och att barn ska få växa upp med rök i sin vardag?Jag vet inte om du syftar på att Rialavargen anser folk som paria.
Om vi håller oss sakfrågan om rökningen i lägenheter/hem önskar jag att människor slipper rök i sina hem. Jag hoppas barn ska få växa upp utan rök i sin vardag. Mina föräldrar rökte när jag växte upp. Hade jag fått välja så hade jag valt ett hem utan röken när jag var barn
Jag skrev att rökare anses som paria i tråden. Ingen nämnd och ingen glömd. Och det är definitivt en del av sakfrågan. I övrigt, finns det någon som skulle säga motsatsen, alltså att de hoppas att människor ska tvingas ha rök i sina hem och att barn ska få växa upp med rök i sin vardag?
Rökning, alkohol, droger... Räcker med att skriva droger så kortar du ner listan och lyckas inkludera även kaffe och téSka vi gissa på att det blir förbud mot:
Rökning
Husdjur
Alkohol
Droger
i hyresrätter framöver?
För att de här sakerna skapar allergier och/eller besvär för sina medboende?
Samt för hyresvärden vid avflytt.
Det kommer nog i alla fall bli mer omfattande hyreskontrakt i framtiden.
Ska vi gissa på att det blir förbud mot:
Rökning
Husdjur
Alkohol
Droger
i hyresrätter framöver?
För att de här sakerna skapar allergier och/eller besvär för sina medboende?
Samt för hyresvärden vid avflytt.
Det kommer nog i alla fall bli mer omfattande hyreskontrakt i framtiden.